Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben thuis aan het verbouwen en wou gelijk mijn sonos installatie een upgrade geven.

Ik heb nu een aantal jaren een sonos playbase, sonos sub en twee sonos ones. Hiermee hoeft geen rekening mee gehouden te worden in de nieuwe setup.

Nu ik toch aan het verbouwen ben wil ik gelijk alle kabels wegwerken in de muren.

Ik zou graag jullie advies willen voor een nieuwe setup. En vooral wat zijn de beste plekken voor het meest ideealen geluid.

ik had in gedachte om zometeen te kopen;

Sonos Arc, en twee Sonos era 300's

De huidige Subwoofer gen 2 wou ik wel in de nieuwe setup toevoegen. Deze doet niet onder aan de nieuwe gen 3 heb ik me laten vertellen.

Verder hou ik dan nog 2 sonos one's over. Deze mogen ook in de nieuwe setup als dat toegevoegde waarde heeft.

De huidige playbase zal ik dan waarschijnlijk verkopen.

Dus de nieuwe setup word dan;

Sonos Arc + Sonos Sub gen2 + Sonos era 300 (2x) + eventueel Sonos one (2x).

 

Hieronder heb ik wat fotos toegevoegd, zodat jullie een indruk krijgen hoe de ruimte eruit ziet.

Foto 1. Hier zien jullie een raam die ik met rode (poriso) blokken heb dichtgemaakt.

Hier komt de tv te hangen, met daaronder de Sonos Arc. Links ervan wou ik de subwoofer plaatsen.

 

Foto 2. Hier zien jullie de tegen overgestelde kant, Waar de bank dus komt.

Waar en op welke hoogte moet ik de Sonos era 300 ophangen?

 

Foto 3. Inzicht vanaf de keuken. 

Foto 4. Waar de bank komt te staan.

Foto 5. Waar de tv komt te hangen.

 

 

 

 

 

 

Graag hoor ik van jullie,

Hoe jullie deze setup zouden plaatsen, of eventueel tips of aanmerkingen wat anders/beter kan.

Mijn Nederlands is niet best maar ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is voor jullie.

 

Alvast bedankt allemaal!

Je keuzes lijken prima. Hang de TV niet te hoog (ooghoogte ongeveer tussen 1/3 van boven en halverwege het beeld). Zie https://www.sonos.com/nl-nl/guides/era300 voor de plaatsing van de Era’s.

Je schuine plafonds zullen mogelijk wel wat afbreuk doen aan de Atmos-beleving. Mocht dat niet belangrijk voor je zijn, dan zou je de One’s als achterspeakers kunnen houden. Ze zijn echter ook leuk om apart in een kamer te plaatsen, met Google Assistent als bonus.


Reageer