Vraag

sonos op orange decoder

  • 3 January 2020
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

Hallo

Sinds enkele dagen heb ik een sonos beam en 2 ones. Deze werken perfect als homecinema als ik netflix kijk, stream via gsm…

Nu als ik tv kijk via mijn orange decoder dan hoor ik enkel geluid door mijn beam en komt er niks door de ones terwijl deze wel aanstaan. Tv kijken via de decoder geeft dus geen homecinema gevoel.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zijn de tv uitzendingen wel met Dolby 5.1 geluid? Sonos speelt wat het ontvangt. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb Wel eens gelezen dat in België de meeste uitzendingen in stereo zijn, de tv maakt hier geen surround van. Meestal kan je zien wat de tv ontvangt via de info knop van de afstandsbediening.  
Is de uitzending wel Dolby Surround dan zal je het moeten zoeken in de instellingen van de tv en/of decoder. 

Reputatie 2
Badge +2

De orange decoder heeft wel instellingen voor te kiezen tussen Dolby 5.1 en stereo, alleen is ongeveer alle content in stereo.

Bij deze decoder zit je dus vast aan Stereo, voor zover ik weet is het bij Telenet hetzelfde verhaal.

 

Reputatie 7
Badge +3

Het zal niet zo zeer de decoder zijn, maar meer de provider. In Nederland worden de meeste kanalen in Dolby Surround aangeboden, daar waar het erop lijkt dat dat in België veel minder is.