Sonos One niet toe te voegen als surround speaker

  • 9 January 2021
  • 5 reacties
  • 248 Bekeken

Het lukt me op geen enkele manier om een van de 2 one speakers toe te voegen als surround speaker. Netwerkverbinding is prima. Als ik het met een utp kabel probeer dan lukt het wel. Als ik de kabel vervolgens uit trek valt ook het geluid weer uit. Wie weet raad?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Staat de WiFi aan in de Sonos app? 

Hoe schakel ik de wifi op mijn Sonos-speler in of uit?

Ga in de Sonos-app naar het tabblad Instellingen en tik op Systeem. Tik op de naam van de kamer en tik daarna op het speakermodel onder Producten. Daar kun je kiezen voor Wifi uitschakelen of Wifi inschakelen.  De app geeft met een vinkje aan welke speler is geselecteerd.

Met de Sonos-app kun je de wifi van een speler niet uitschakelen als die speler niet is aangesloten op je netwerk met een ethernetkabel. “

Ja de wifi staat aan. Overigens valt zelfs af en toe het geluid uit als de utp kabel erin zit.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je al je apparatuur even van de stroom afgehaald nadat de utp verwijderd is?

Boxen plus router van de stroom, even wachten, router weer aan en alles laten opbouwen en vervolgens de speakers weer aan de stroom. 

Alle sonos componenten, routers…. Alles van de stroom…..

Reputatie 7

Overigens heeft je netwerkverbinding niets te maken met de surroundspeakers - die zijn verbonden via de soundbar.

Als ik het zo lees, zou de netwerkkaart van de onwillige speaker wel eens stuk kunnen zijn. Ik zou een diagnose maken als hij het bedraad even wel doet en dan contact opnemen met Sonos.