Vraag

sonos one icm playbar

  • 27 February 2020
  • 6 reacties
  • 264 Bekeken

Ik heb vandaag 2X Sonos One gekoppeld aan Playbar welke aangesloten is op TV.

Als ik radio (tunein) beluister dan hoor het via de Playbar en 2X Sonos One.

Schakel ik de TV in , dan gaat 2X Sonos One uit en hebi ik alleen TV geluid via Playbar. Wat moet ik doen om ook het geluid van de TV op alle 3 te horen.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi m.grootaarts

Klinkt ernaar dat de One speakers niet als surround meedoen met de Playbar, maar dat je deze als eigen kamer-naam zou groeperen met de Playbar.

Je kan ze als surround instellen via: Instellingen > Systeem > {Naam Playbar} > Surround toevoegen.

Zie ook graag onze Home Theater community post, waarbij je het kopje “Groeperen van Sonos-Kamers” kan uitklappen.

Beste Tim,

 

Ik ben van voren af aan gestart zoals je heb omschreven, TV is  omschrijving groep ( d.i. Playbar +Sonos One Ls en Sonos One Rs)

Als ik nu de Televisie aanzet hoor ik geluid alleen via Playbar. De beide Sonos One”s doen niets.

Als ik de TV uitzet en radio aanzet komt het geluid wel uit alle 3.

Er is dus niets verandert.

 

michiel

 

heb  muziekzender opgezocht en met wat volume instellingen en vertragingen gestoeid.

Heb nu goed geluid. Was even van de wijs gebracht, over soort content welke wel of geen surround effect heeft.

bedankt voor de moeite

michiel

Reputatie 7

Via Instellingen-Systeem-Over mijn systeem kun je zien of de Sonos een Dolby Digital 5.1-geluid binnenkrijgt.

Ik heb exact hetzelfde probleem terwijl het voorheen wel werkte en ik nergens aan ben geweest ….!? Na 90 minuten SONOS support werkt het nog niet 🥵

Reputatie 7

@richardbreur62 Als je hulp wilt moet je even verduidelijken wat je situatie is:

  • welke Sonos apparaten heb je?
  • hoe zijn ze verbonden met je TV?
  • wat voor TV heb je?
  • wat zijn de geluidsinstellingen van de TV?
  • heb je een settopbox van een provider?
  • hoe is deze aangesloten?
  • wat zijn de geluidsinstellingen van de settopbox?
  • heb je nog andere apparaten (bluerayspeler, Playstation etc.) aangesloten waarbij het wel werkt? Wat zijn daar de geluidsinstellingen van? Hoe zijn deze aangesloten?