Beantwoord

Sonos One en Sonos One SL

  • 21 December 2021
  • 10 reacties
  • 586 Bekeken

Klopt het dat ik een Sonos One en een Sonos One SL niet samen kan gebruiken als surround speakers in combinatie met mijn Beam Gen 2?

icon

Beste antwoord door 106rallye 22 December 2021, 09:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De One en de One Sl zijn wel te combineren omdat dit identieke speakers zijn, waarbij alleen de spraakbediening ontbreekt bij de Sl.

Overigens kan je net zo goed 2x de SL gebruiken omdat de spraakbediening van de Beam gebruikt wordt. 

Bedankt voor je antwoord. Ik had de One al en heb recentelijk de Beam Gen 2 en een One SL erbij gekocht om surround sound te kunnen gebruiken, vandaar de 2 versies.

Ik probeer onder ‘Systeem’ bij de ‘Beam’ via de knop ‘+ surroundspeakers instellen’ deze 2 speakers toe te voegen, maar de app vind deze niet, terwijl ze wel in het netwerk zitten. Heb je enig idee wat ik hieraan kan doen? Of moet ik dan ook eerst een subwoofer aanschaffen om dit te kunnen realiseren?
 

Reputatie 7

Ik heb ook een Beam met een One en een One SL voor surround. Werkt prima. Dat ik ook een Sub heb, maakt niet uit.

Waar gat het fout als je de volgende gids volgt: https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL? Een belangrijke opmerking is deze :”Je home cinema-product, en producten die je wilt toevoegen als surroundspeakers, moeten al aan je Sonos-systeem zijn toegevoegd als aparte kamers.”

Is dat bij jou zo?

Bedankt voor de uitleg! ik ga het vanavond direct proberen en laat het hier weten

Ik heb dus blijkbaar een Sonos Play:1 en een Sonos One SL.... 🙈😬

 

Probleem dus opgelost!

Reputatie 7
Badge +3

Dan is het probleem toch niet opgelost, dan heb je juist een probleem 😂

Die twee kunnen dus niet samen als surround. 

Inderdaad, maar dat kan ik zelf wel oplossen door er nog een Sonos One bij te kopen. 😁

Reputatie 7

Als hij voor surround gebruikt wordt, zou ik een One SL doen: aan de microfoon op de One (die hem toch €30 duurder maakt) heb je bij surround niets…... 

Reputatie 7
Badge +3

Of een SL om toch nog iets te besparen.

Reputatie 7
Badge +3

2 zielen 1 gedachte. 😉