Beantwoord

Sonos netwerk omzetten naar wifi booster.

  • 24 October 2022
  • 3 reacties
  • 287 Bekeken

Badge +1

Ter verbetering van mijn wifi heb ik 3 wifiboosters van ziggo geplaatst. 

Hoe krijg ik het hele sonos-systeem (playbar+2one+bas) in ene om?

Heb wat geprobeerd maar 't lukt niet.

De basmodule is bekabeld aangesloten.

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 October 2022, 09:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Badge +1

Na tijdje (zonder succes) klooien alle componenten een volledige reset gegeven en heb daarna het systeem opnieuw geïnstalleerd op het gewijzigde netwerk.

Reputatie 7

In principe zou je hetzelfde SSID en wachtwoord kunnen gebruiken als je al deed. Het systeem merkt dan niet eens dat er iets gewijzigd is. En anders kun je het volgens deze link doen: https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL; een reset zou niet nodig moeten zijn.

Begrijp ik het goed dat je Sub bedraad is aangesloten? Dan zou het systeem niet eens op je wifi moeten zitten, maar op Sonosnet (WM:0 bij "Mijn systeem"). Sonos raadt overigens af om een  Sub of surroundspeaker bedraad aan te sluiten. Een gewone speaker aansluiten op de eerste “node” van het systeem is dan het beste.

Als het bij jou nu werkt: prima. Als je last krijgt van ontvangstproblemen weet je waar je kunt beginnen.

Badge +1

In principe zou je hetzelfde SSID en wachtwoord kunnen gebruiken als je al deed. Het systeem merkt dan niet eens dat er iets gewijzigd is. En anders kun je het volgens deze link doen: https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL; een reset zou niet nodig moeten zijn

Klopt ... systeem functioneerde nog via de knoppen op de speakers. De app op smartphone/tablet kon via het nieuwe netwerk het systeem niet vinden.

Doordat mijn wifi op tablet vanwege signaalsterkte af en toe automatisch van wifi-booster naar wifi-router en terug wisselde (heb ik bij router-wifi uitgezet) stonden raakte ik bij het overzetten door gepruts sommige onderdelen af en toe "kwijt" en was ik het overzicht kwijt. Het heeft wat gevloek gekost maar het werkt allemaal weer. Eind goed, (voorlopig) al goed.