Skip to main content
Vraag

Sonos Lasso HDMI in?


The picture’s don’t give me a lot of faith but does anybody know whether the only frustration with the arc, no hdmi in port, will be resolved? 

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Misschien komt het omdat je bericht in het Engels is en dit een Nederlands forum is, maar wat is nu eigenlijk je vraag/opmerking? De Arc heeft toch gewoon een HDMI aansluiting?!

Reputatie 6
Badge +3

Dit gaat over de nieuwe soundbar van Sonos denk ik, er zijn gisteren wat foto's online gekomen

Reputatie 7
Badge +3

Maar deze persoon schrijft over een probleem wat nu met de Arc zou zijn, waarbij geen HDMI in poort zou zijn.

Hopen dat hij/zij nog reageert om eea te verduidelijken. Waarschijnlijk wordt er bedoeld of er meerdere HDMI aansluitingen zullen komen, maar dat dat niet zo is blijkt duidelijk uit de gelekte foto’s.

Ja, ik dacht ik hou het internationaal. Ik vind het verschrikkelijk dat de Arc geen HDMI in heeft maar enkel een uit. Met 5 toestellen voor 4 poorten kom ik niet toe maar vooral mijn LG G1 geeft geen DTS door. Dus ik wil mijn pana ub820 rechtstreeks op de Lasso (codenaam) rechtstreeks kunnen aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +3

De Arc heeft een HDMI in want hoe anders komt het geluid vanuit de tv naar de Arc. Ook de Lasso zal, zoals ik het zie, slechts één HDMI-in krijgen. 
Je zult dus moeten kiezen voor een tv welke wel DTS doorgeeft.
 

Reputatie 6
Badge +3

Het waren wel een beetje wazige slechte foto's. Er verder nog weinig bekend over een eventuele opvolger van de Arc maar ik denk niet dat er heel veel in of uitgangen op zullen komen. 

Reputatie 7
Badge +3


Best duidelijk deze foto

Reputatie 6
Badge +3

Ja deze wel..

Reputatie 4
Badge +1

Waarom zou je er meer dan 1 HDMI poort op doen, zie het nut er niet van in. Toegegeven, 4 poorten op een tv is niet echt veel maar als je tekort komt zet je er toch gewoon een HDMI switch tussen. Ik heb zelf goede ervaringen met Marmitek switches, doen ook DTS:X en Dolby Atmos. De 642 werkt zelfs met 2 tv’s. 

Reputatie 7

Het geluid gaat van de TV naar de Arc, dus ik zou de enige aansluiting van de ARC ook een “in” noemen. Technisch gezien maakt Sonos gebruik van het Audio Return Channel, vandaar mogelijk de verwarring.

Sonos heeft bewust de keuze gemaakt dat de TV het centrale punt van al je apparatuur is. Daar sluit je settopbox, je BD-speler en PlayStation op aan. En je soundbar. Men lijkt bij de nieuwe “Lasso” deze lijn te volgen. Ik begrip dat wel. Scheel me ook een hoop kabels naar de soundbar in plaats van de Samsung Connect box die netjes in een kastje staat…..

Reageer