Ik heb al jaren een Sonos systeem en ook al jaren werkte dit via Ziggo prima. Ook media die ik via de Apple TV aangesloten op mijn Samsung TV afspeelde werd keurig via het Sonos systeem afgespeeld.
Een half jaar geleden ben ik verhuisd en toen min of meer verplicht overgestapt naar KPN. Nu is het zo dat het Sonos systeem nog steeds werkt via het KPN kastje (als er gewoon tv programma’s op staan) maar zodra ik media via de Apple TV afspeel dan zwijgt de Sonos in alle talen. Uitsluitend via de TV speakers kan ik dan nog geluid krijgen (ik moet de tv dan uiteraard om zetten naar “TV speakers”.
Ik heb de Apple TV via een HDMI kabel aan de TV, het KPN kastje ook en dan heb ik een optische kabel vanaf mijn Sonos soundbar naar het KPN TV kastje. logischer zou zijn om de optische kabel vanaf de soundbar naar de tv te laten lopen, maar ook dat werkt niet met de Apple TV en dan werkt het Sonos systeem ook niet meer voor TV programma’s. Dus dat is geen oplossing.
Iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik de Apple TV kan laten samenwerken met Sonos?
thx alvast.