Beste forumleden,
sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn Sonos playbase.
Het geluid hapert. Soms enkele seconden geluid, dan valt het weer weg. Deze intervallen variëren van enkele seconden tot minuten.
ik merk het met geluid van TV ongeacht zender, geluid via apps als spotify ( zowel binnen de sonos app als rechtstreeks via de spotify app met sonos als outputkeuze) en radiozenders in de sonos app.
de playbase staat als surroundopstelling met een Sub en twee maal play:1
internet van Ziggo, Arris modem CH7465 via ethernetkabel een TP link c7 router (v5.0). Playbase bedraad met Tp link router.
ziggo modem WiFi disabled. TP link als bridge, DHCP enabled.
tv via optische aansluiting naar Sonos.
geen aanwijsbare aanpassingen aan netwerk . Mss updates vanuit Ziggo of Sonos, maar dat kan ik zo niet zien. Probleem dus op het oog, van het ene op het andere moment.
inmiddels contact gehad met support via chat. Geen oplossing, wel melding dat volgens Sonos de ziggo modem niet compatibel is met Sonos. ( wat mij vreemd overkomt gezien het al een paar jaar draait zonder noemenswaardige problemen)
verder heb ik mijn systeem gereset ( stroom eraf, koppelknop ingedrukt stroom erop, opnieuw geïnstalleerd en setupinstructies als surroundgeluid) geen oplossing voor het probleem.
inmiddels ook alle infra gebypasses door ethernetkabel tussen ziggo modem en playbase. Geen verbetering.
Lijkt wel een probleem in de playbase te zijn. Alle overige devices via de router gaan probleemloos.
iemand enig idee?