Beantwoord

Sonos geluid bij start veel te hoog

  • 15 October 2023
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Kan iemand mij helpen hoe ik bij het opstarten van de sonos het geluid op 8 kan krijgen i.p.v. dat deze op 14 opstart en ervan schrikt. 
 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 16 October 2023, 10:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Normaalgesproken keert het volume terug daar waar hij gestopt is. Dus stop je op 8 dan keert hij, als het goed is, weer terug op 8.

Kan het zijn als je tv kijkt en het geluid harder zet dat die de volgende dag dan ook hoger start. Dus met anderen worden maakt Sonja geen onderscheid tussen tv geluid en radio’s geluid en wat hij onthoud. 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt.
Tv moet vaak harder gezet worden dan muziek en Sonos kent geen verschil tussen de bron die je gebruikt. Ik ervaar het zelf niet als een heel groot probleem en het verschil is ook niet zo dat het enorm is. Maar inderdaad ga ik ook wel snel naar de volumeknop om deze terug te zetten.

Bedankt valt dus niets aan te doen. Heb je dit ook bij SONOS neergelegd? En zo heb je daar dan ook antwoord op gekregen. Misschien nieuwe update? 
 

alvast bedankt voor je snelle reacties. 

Reputatie 7

Ja, het systeem start met het volume waar het mee geëindigd is. Dat kan inderdaad lastig zijn. Ik heb een routine via Google Assistent gemaakt waarin hij, alvorens het nieuws voor te lezen, eerst het volume aanpast.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, niet bij Sonos neergelegd. Ik heb er geen problemen mee en vind het prima zo. Ik start de muziek ook altijd vanuit de app op en zet dan van tevoren het geluid al wat zachter.

Ook heb ik een Logitech afstandsbediening die ik voor tv en muziek apart heb ingesteld met een apart volumenivo. Deze gebruik ik echter nooit om muziek af te spelen.