Beantwoord

Sonos era 300

  • 29 October 2023
  • 5 reacties
  • 224 Bekeken

Ik heb een Sonos Arc en Sub +als surroundspeakers 2 Sonos Era 300.

Het geluid is heel mooi,maar toch ondervind ik iets storends bij de Sonos Era 300.

Het geluid geeft regelmatig een echo en dat is niet mooi.

Ik dacht dat het kwam doordat het geluid tegen de muur terug kaatste.

Maar toen ik een andere opstelling maakte waarbij de Era 300 vrij stond had ik het probleem nog steeds.

Als ik de Era 300 als stereo paar gebruik heb ik de echo niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

 

icon

Beste antwoord door Erooij 29 October 2023, 14:54

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de speakers dan echt gekoppeld als surroundspeakers of staan ze als stereo in een aparte “kamer” zoals Sonos dat noemt.

TV kijken waarbij de soundbar en de “surround” gegroepeerd worden zorgt voor een vertraging in de “surround” speakers.

Ik heb ze gekoppeld als surroundspeakers.

En ze staan in dezelfde kamer gegroepeerd als de arc en de sub.

Reputatie 7
Badge +3

Ze zijn of gekoppeld als surround of het zijn losse speakers die gegroepeerd zijn. Dezelfde speakers kunnen niet en als surround staan en gegroepeerd worden.

Indien ze echt als surround staan dan zou je geen echo mogen horen en in dat geval zou ik morgen contact opnemen met Sonos. 

Ja dat is misschien het beste even contact opnemen met Sonos.

Hoi, wilde even reageren daar ik met het zelfde probleem zat. Het geluid was niet om aan te horen, maar heb het probleem uiteindelijk opgelost. Ik heb de zelfde opstelling als jij hebt, in het begin was het goed geluid en zeker met films. Later was het bagger en dacht o nee hé, een miskoop, maar dat is zeker niet het geval. Een kennis vertelde mij dat ik de ARC bedraad op het netwerk moest aansluiten, zodat deze zelf een netwerk maakt en de wifi ontlast. Heb dat gedaan en in het begin was het geluid nog redelijk, maar werd steeds slechter met films kijken en veel echo. Nu heb ik alles weer gewoon op de wifi inclusief de ARC en zijn de problemen opgelost en heb ik weer een top geluid met films en radio. Waar het fout is gegaan weet ik niet, volgens de handleiding zou het zo wel moeten als je bedaard aansluit op het netwerk, maar hier dus niet. Misschien heb ik de volgorde van aansluiten verkeerd gedaan, maar laat het nu zitten zoals het zit want alles werkt nu zoals het hoort.