Skip to main content
Beantwoord

sonos era 100 slechter als surround speakers dan 2 play 3

Sinds kort heb ik 2 era 100 aangesloten als surround speakers. Verder heb ik een Arc en een Sub. Het geluid valt mij echter heel erg tegen. Er komt nl bijna geen geluid uit de speakers. Voorheen had ik 2 play 3’s aangesloten en deze werkte wel heel goed als Surround. Ik heb bij de Era nu alles op maximum ingesteld maar nog hoor ik de speakers nagenoeg niet. Ik heb ook nog 2 play 1’s aangesloten gehad en die deden het ook veel beter. Hoe kan dat? Je geeft best wel geld uit en nu werkt het niet of niet goed. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan instellen in het systeem.

Beste antwoord door Erooij

Dan zou ik contact opnemen met Sonos. Wanneer ze in stereo wel goed werken en in surround, bij muziek in volledig, dan zouden ze gewoon als stereo-opstelling moeten werken. Is dit niet zo dan lijkt de aansturing vanuit de Arc niet goed.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

7 Reacties

106rallye
  • 8416 reacties
  • 22 maart 2025

Komt er bijna geen geluid uit of is het volume te laag?

Sinds deze week kun je de achterspeakers apparaat wat harde zetten. Zou dat helpen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 22 maart 2025
106rallye schreef:

Sinds deze week kun je de achterspeakers apparaat wat harde zetten. Zou dat helpen?

Waar doe je dat dan? Dit kon toch altijd al, apart voor muziek en tv?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • 22 maart 2025

@HenryNL Ervaar je dit ook bij muziek? Staat het volume dan op sfeervol of op volledig.

Overigens zou ik mij kunnen voorstellen dat de play 3 een beter geluid geeft dan de era 100. Heb er geen ervaring mee, maar de play 3 is m.i. wel een klasse hoger. Maar dit heeft niet met volume te maken.

• Auteur
  • Novice
  • 2 reacties
  • 22 maart 2025

Ik weet dat je de instellingen kunt regelen. Dat kon inderdaad al langer. Maar hoeze de play 3 een klasse hoger? Die volg ik niet helemaal. Het geluid van de Era’s 100 is stukken beter dan de play 3’s als je ze gewoon als stereo paar gebruikt. Veel voller geluid. Vandaar mijn keuze om de 100 aan te schaffen.

Er komt dus bijna geen geluid uit met de instellingen vol op muziek en vol op audio. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4398 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Dan zou ik contact opnemen met Sonos. Wanneer ze in stereo wel goed werken en in surround, bij muziek in volledig, dan zouden ze gewoon als stereo-opstelling moeten werken. Is dit niet zo dan lijkt de aansturing vanuit de Arc niet goed.

• Auteur
  • Novice
  • 2 reacties
  • 22 maart 2025

Dag, dank je wel voor dit bericht. Ik ga het Sonos dan vragen. Anders gaan de boxen retour helaas.

106rallye
  • 8416 reacties
  • 22 maart 2025
Erooij schreef:
106rallye schreef:

Waar doe je dat dan? Dit kon toch altijd al, apart voor muziek en tv?

Ik had deze gezien: https://en.community.sonos.com/home-theater-229129/arc-ultra-surround-sound-change-6927942 Dat is alleen voor de Arc Ultra, zo blijkt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen