Beantwoord

sonos en bang and olufsen

  • 12 August 2019
  • 5 reacties
  • 3034 Bekeken

Ik wil graag twee actieve speakers van Bang and Olufsen gebruiken in een surround sound opstelling in combinatie met mijn Playbar en Sub. De twee speakers wil ik als achterspeakers gebruiken dmv. de Sonos Connect.
Heeft er iemand ervaring mee of het überhaupt mogelijk is?
icon

Beste antwoord door 106rallye 14 August 2019, 09:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Bij Sonos stuurt de Playbar via een eigen netwerkverbinding op 5Ghz de achterspeakers aan. Daarom moeten dat Sonos-speakers zijn. Met speakers van een ander merk gaat het dus helaas niet lukken.
Bedankt voor je reactie. Via instellingen geeft Sonos de mogelijkheid om de surround opstelling met een Sonos AMP of Sonos Connect AMP te kiezen. Kan ik de speakers van b&o aansluiten op de AMP of connect AMP?
Reputatie 7
Nee, helaas niet. De Amp stuurt geen actieve speakers aan als surround als ze niet van Sonos zijn. Ter aanvulling, ook op een deel van je eerste vraag: de Connect en de Connect:amp (die heeft een versterker, dus die heb je met je actieve speakers niet nodig) doen volgens mij niet aan surround (al lijkt jouw verhaal over de app anders te zeggen). Dan komt gewoon hetzelfde geluid van achter als ook van voren komt). Qua prijs zijn twee Play:1's (of zeker Ikea Symfonisk) als achterluidsprekers ook goedkoper dan een Amp of Connect (:Amp).
Bedankt voor je uitleg! Ik dacht zelf ook dat de connect AMP geen goede combinatie is met actieve speakers. Twee play 1 als achterspeakers is denk ik de beste en goedkoopste oplossing. Jammer! Ik vind de beolab 8000 namelijk erg mooi!
Reputatie 7
Omdat de B&O’s actieve speakers zijn heb je mogeljk niets aan de volgende link, maar ik wilde hem toch even posten omdat mijn stelling hierboven dat een Connect:amp niets zou kunnen met surround niet helemaal juist is: https://support.sonos.com/s/article/2237?language=en_US

Mits bedraad aangesloten kan een Connect:amp in combinatie met een soundbar van Sonos wel passieve speakers als achterluidsprekers aansturen.