Heb nu een aantal weken de Beam + Sub in gebruik. Sinds het begin ervaar ik schelle hoge tonen in spraak en omgevingsgeluid. Ik hoopte dit probleem te verminderen door 2 One's toe te voegen als dolby en zo "stereo" geluid te ontlopen, maar helaas. Het probleem blijft.
Ik ervaar dit probleem als ik TV kijk via Caiway Entone decoder. Ik heb al aardig wat met de instellingen lopen rommelen maar kan het maar niet weg krijgen. Uitspraken zoals de "S" en de "T" is echt hinderlijk. Als een persoon bijvoorbeeld zijn sleutels pakt dan is dat geluid (hoge tonen) erg aanwezig. Ook tijdens reclame blokken valt het erg op.
Gister avond kwam ik er achter dat de Beam alleen "stereo" door krijgt als geluid als ik TV kijk. De Sonos app geeft aan bij de Beam: Audio-ingang: Stereo. Andere bronnen pakken wel Dobly 5.1. Zou dit het probleem zijn? Heeft iemand hier het voor elkaar om de Entone 5.1 uit te laten spugen? In de instellingen kan ik alleen kiezen voor "Stereo" en "Digital AC3"
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.