Sonos Dolby 5.1 icm Caiway Entone decoder & schel geluid

  • 15 February 2019
  • 6 reacties
  • 604 Bekeken

Heb nu een aantal weken de Beam + Sub in gebruik. Sinds het begin ervaar ik schelle hoge tonen in spraak en omgevingsgeluid. Ik hoopte dit probleem te verminderen door 2 One's toe te voegen als dolby en zo "stereo" geluid te ontlopen, maar helaas. Het probleem blijft.

Ik ervaar dit probleem als ik TV kijk via Caiway Entone decoder. Ik heb al aardig wat met de instellingen lopen rommelen maar kan het maar niet weg krijgen. Uitspraken zoals de "S" en de "T" is echt hinderlijk. Als een persoon bijvoorbeeld zijn sleutels pakt dan is dat geluid (hoge tonen) erg aanwezig. Ook tijdens reclame blokken valt het erg op.

Gister avond kwam ik er achter dat de Beam alleen "stereo" door krijgt als geluid als ik TV kijk. De Sonos app geeft aan bij de Beam: Audio-ingang: Stereo. Andere bronnen pakken wel Dobly 5.1. Zou dit het probleem zijn? Heeft iemand hier het voor elkaar om de Entone 5.1 uit te laten spugen? In de instellingen kan ik alleen kiezen voor "Stereo" en "Digital AC3"

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Vraagje

Als je de instelling op Digitaal AC3 zet, heb je dan geluid of niet.
En als je dan geluid hebt dan moet de content wel dolby 5.1 uitzenden
Vraagje

Als je de instelling op Digitaal AC3 zet, heb je dan geluid of niet.
En als je dan geluid hebt dan moet de content wel dolby 5.1 uitzenden


Ik heb bij beide instellingen geluid. Maar beide "Stereo" volgens de Sonos app.
Reputatie 5
Badge +3
Hi, zit je Beam aangesloten op je tv op direct op de Entone? Ik verneem vaker dat wanneer je een product op de Entone aansluit de tonen niet goed overkomen. Indien mogelijk, sluit het aan op je tv.

Je kunt het model Entone opzoeken om te kijken of het apparaat wel 5.1 kan uitzenden via de optische aansluiting.
Hi, zit je Beam aangesloten op je tv op direct op de Entone? Ik verneem vaker dat wanneer je een product op de Entone aansluit de tonen niet goed overkomen. Indien mogelijk, sluit het aan op je tv.

Je kunt het model Entone opzoeken om te kijken of het apparaat wel 5.1 kan uitzenden via de optische aansluiting.


De Entone is aangesloten op mijn LG C7v op HDMI 1. De beam op HDMI 2 (ARC CEC). De entone heeft geen optical. Buiten dan zou dat zonde zijn want ik wil gebruik maken van HDMI gemak.
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt dat de Entone hier niets mee te maken heeft. Wanneer ik je bericht goed begrijp dan is de Beam aangesloten op de hdmi 2 van de tv. Je zult dus naar de instellingen van de tv moeten kijken om Dolby te krijgen en niet naar de Entone. Wat je ook nog kunt doen is de Beam aansluiten op de optische aansluiting van de tv doormiddel van het bij de Beam geleverde verloopkabeltje. M.i. Zou echter ook de hdmi goed moeten kunnen werken, maar op deze manier kan je wel kijken hoe het geluid dan is.
Reputatie 7
Badge +3
Nog een nabrander: kijkend naar de handleidingen van de Entones op caiway dan zie ik dat deze, in tegenstelling tot wat jij aangaf, wel een optische aansluiting hebben. Het is echter altijd aan te raden om de Beam aan de tv aan te sluiten.