Vraag

sonos connect amp en surround

  • 11 May 2024
  • 3 reacties
  • 23 Bekeken

Ik heb momenteel mijn LG televisie via optical aangesloten op mijn connect. Mijn connect is aangesloten op een versterker (rega) en 2 KEF boxen.

 Als ik film kijk is er echter een vertraging en ik zou ook graag surround willen hebben. Echter de connect en de nieuwe Port hebben geen HDMI ARC. Als ik de sonos beam /arc aanschaf en aasluit op LG televisie. Kan ik dan mijn KEF Als front speakers gesproken en 2 sonos one Als achter speaker?


3 Reacties

Reputatie 7

Je huidige set up is mij wat onduidelijk - de titel spreekt over een Connect amp, je verhaal over een Connect. Alleen de Connect heeft een optische aansluiting, maar dat is een uitgang en geen ingang, terwijl jij stelt dat het geluid van je TV daardoor binnenkomt. Zowel de Connect amp als de Connect hebben echter alleen analoge ingangen, wat bij Sonos ook altijd een vertraging geeft.

Je kunt in principe best de Beam of Arc op je TV aansluiten en One’s (of minder dure One SL’s) als achterspeakers gebruiken. Je KEF’s als frontspeaker (via de Connect amp?) werkt dan niet goed:

  1. de soundbar heeft al FL en FR speakers (dus het is niet nodig); en
  2. omdat je de Connect amp moet groeperen met de soundbar treedt weer de bekende vertraging op - de KEF’s lopen dan achter op de soundbar die er vlakbij staat.

Als je de KEF’s gewoon voor muziek wilt gebruiken en niet voor TV gaat dat prima.

Mijn excuses heb inderdaad TV LG via een optical cable / analoog omzetter aan mijn Connect aangesloten. En heb daardoor de vertraging. 

Ik begrijp dus dat het beste is om connect met KEF voor muziek te gebruiken en eventueel een Sonos soundbar en one als achterspeakers te gebruiken. Bedankt voor het meedenken 

Reputatie 7

Klopt. Nog één aanvulling: de vertraging komt niet door het omzetten van optisch naar analoog, maar omdat je uiteindelijk de analoge aansluiting gebruikt - alle analoge aansluitingen geven 75ms vertraging.

Reageer