Goedemiddag,
Wij hebben op dit moment een soort van thuisgroep-installatie voor onze muziek maar daarmee lopen we tegen steeds meer problemen. We hebben een Google Max, een LG Soundbar en een Bose Soundbar, maar op de een of andere manier weigeren ze op dit moment met elkaar te communiceren en in één groep te functioneren. De Bose weigert helemaal om naar Google te luisteren.
Wij krijgen daar een beetje genoeg van en willen nu eens een keer een goed werkende en met elkaar communicerende set hebben die ook een goed geluid geeft overal.
Wij willen de volgende configuratie hebben:
Woonkamer:
Philips 55OLED854 tv met ontvangst van radio en tv via CI-module, Canaldigitaal. Geluidsspecificaties (geen idee of dat belangrijk is) AC-4, Dolby Atmos, Dolby Digital MS12 V2.3, DTS-HD (M6). Aansluitingen voor externe apparaten HDMI Arc (geen idee of dat voor audio is) en S/PDIF Toslink.
Hieraan willen we een soundbar met surroundsysteem koppelen. Zonder kabel gaat dit niet lukken dus dat zal via S/PDIF moeten denk ik.
Dit soundbar-surroundsysteem moet zowel het tv-geluid weer kunnen geven als zelfstandig muziek spelen via streaming zoals Tune-in of Spotify.
Keuken:
Een box om hetzelfde te kunnen streamen als de muziek die in de woonkamer wordt afgespeeld, maar ook zelfstandig eigen muziek streamen.
Ook willen we het geluid van de tv hierop kunnen volgen. Ik weet dat een box die ‘doorgestuurd’ krijgt van de hoofdsonos niet synchroon loopt maar dat is geen probleem, het is een andere ruimte dus dat valt niet op en op deze manier kan toch gevolgd worden wat er op tv gezegd wordt bij bv het journaal of een film.
Eetkamer:
Een box om hetzelfde te kunnen streamen als de muziek die in de woonkamer wordt afgespeeld, maar ook zelfstandig eigen muziek streamen.
Deze hoeft geen mogelijkheid te hebben om het tv-geluid mee te kunnen ontvangen.
Maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik denk dat we zowel de Arc als de Beam 2 zouden kunnen hebben maar ik begrijp het verschil niet helemaal (behalve de 400 euro ).
En dan zie ik verschillende subwoofers en ook verschillende aanvullende boxen en ik weet dan helemaal niet meer wat de goede zijn. Moet je voor de keuken en de eetkamer dezelfde boxen hebben als die in de woonkamer in de surround-opstelling worden gezet? Of moet je juist hele andere hebben in andere ruimtes als de surround-opstelling?
Ik weet dat ik veel vraag maar ik hoop dat hier ervaren gebruikers zijn die me kunnen helpen, ik wil voorkomen dat we weer een hoop geld kwijt zijn voor een niet goed werkend en zeer frustrerend systeem zoals we nu hebben.
En alles moet werken met Google, wij hebben geen Apple producten of Amazon Alexa.
Dank voor alle hulp!