Beantwoord

Sonos Beam werkt niet goed als tv decoder is aangesloten

  • 3 October 2018
  • 5 reacties
  • 824 Bekeken

Al een tijdje heb ik de beam via hdmi arc aangesloten en het werkte perfect! Sinds kort ben ik alleen overgestapt met mijn tv pakket van Telfort naar Youfone (sowieso geen aanrader). Zodra ik de nieuwe tv decoder aansluit via hdmi kabel aan de tv raakt de Beam helemaal van slag. Ik krijg geen contact meer met tv en soms is hij ook onvindbaar als ik de app.
Om alles weer werkend te krijgen hoef ik alleen maar de hdmi kabel uit de tv decoder te trekken en alles werkt direct weer. Hij legt dan gelijk contact met tv en geluid schakelt direct terug naar de Beam.
Heeft iemand een idee welke storing die tv decoder veroorzaakt? Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Frank N 4 October 2018, 11:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi David, dat klinkt als een erg vervelend probleem. Zou je eens een diagnose willen maken in de app wanneer de Beam normaal functioneert (dus zonder de decoder aangesloten) en een diagnose wanneer de Beam niet zichtbaar is in de app. Om het af te maken graag nogmaals een diagnose wanneer de situatie is 'hersteld'.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier.

Plaats graag de diagnosenummer hier zodat we deze kunnen inzien.
Beste Sonos,

Al enige tijd heb ik ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb een philips televisie met een ziggo CI+ module voor digitale televisie (kaart achterin de televisie ipv een kastje). Daaronder zit mijn Sonos beam die via een HDMI ARC kabel gekoppeld is.

De Sonos beam werkt altijd goed via de app op mijn telefoon/laptop. Maar als ik mijn televisie aanzet dan schakelt de televisie wel over op de sonos beam, maar komt er geen geluid uit. Als ik dan de hdmi kabel kort los koppel uit de tv en deze terug in de tv stop, doet de sonos beam het wel weer. Het is al een aantal maanden zo en ik kom er niet achter waarom ik de sonos steeds kort los moet koppelen om deze werkend te krijgen.

Dit zijn de diagnosenummers die ik in de app op mijn telefoon krijg:
Als Sonos niet werkt na aanzetten van de televisie 1029628380
Als Sonos weer werkt (na hdmi er in en er uit): 1102394525

Zou u mij verder kunnen helpen?
Groet,
Koen
Reputatie 7
Badge +2
Beste Sonos,

Al enige tijd heb ik ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb een philips televisie met een ziggo CI+ module voor digitale televisie (kaart achterin de televisie ipv een kastje). Daaronder zit mijn Sonos beam die via een HDMI ARC kabel gekoppeld is.

De Sonos beam werkt altijd goed via de app op mijn telefoon/laptop. Maar als ik mijn televisie aanzet dan schakelt de televisie wel over op de sonos beam, maar komt er geen geluid uit. Als ik dan de hdmi kabel kort los koppel uit de tv en deze terug in de tv stop, doet de sonos beam het wel weer. Het is al een aantal maanden zo en ik kom er niet achter waarom ik de sonos steeds kort los moet koppelen om deze werkend te krijgen.

Dit zijn de diagnosenummers die ik in de app op mijn telefoon krijg:
Als Sonos niet werkt na aanzetten van de televisie 1029628380
Als Sonos weer werkt (na hdmi er in en er uit): 1102394525

Zou u mij verder kunnen helpen?
Groet,
Koen

Wat voor model Philips TV heb je? en wat zit er nog meer qua HDMI op de TV aangesloten?
Klinkt als een TV probleem, de Beam is plug&play, en zou gewoon meteen geluid moeten ontvangen, ziet er naar uit dat de TV pas geluid door geeft op de HDMI als de kabel erin gestoken word.
Zou je eigenlijk Philips over willen contacteren.
Het gaat om een Philips 40PFK5300 en er zit verder geen andere HDMI kabel aangesloten (alleen een internetkabel, CI+module en coax-kabel). Enig idee hoe ik het probleem kan verhelpen?
Reputatie 7
Badge +2
Je zou ons even kunnen bellen waarin we graag onderzoek doen, hopelijk een oplossing kunnen bieden, of in iedergeval je een uitsluitsel kunnen geven over hoe deze Philips televisie mogelijk niet goed zijn werk doet.
Ook kun je met Philips contact opnemen, deze heeft immers de TV gemaakt en weet een stuk beter hoe deze TV moet functioneren/reageren, en of er mogelijk een defect is of niet.