Vraag

Sonos Beam verliest verbinding met Samsung TV

  • 26 November 2020
  • 7 reacties
  • 630 Bekeken

Vandaag de Beam gekocht. Nadat deze is aangesloten in de HDMI ARC poort van de TV en de Beam geïnstalleerd is via de Sonos app, verliest de Beam elke zoveel seconden verbinding met de TV. Het is net alsof de TV de Beam 'afstoot'. Ik heb ook geprobeerd om de Beam te verbinden met de optionele kabel, maar ook dit blijkt niet te werken. Het enige wat in de HDMI zit van de TV is het kastje van KPN, en nu dan de Beam in de HDMI ARC. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de Beam al gereset maar ook dit werkt niet... Altijd erg vervelend als je erg enthousiast bent over je aankoop maar deze vanaf het eerste moment al niet werkt zoals gehoopt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Gebeurt het ook als je het kastje van KPN loskoppelt of in een andere HDMI doet??

Als ik de HDMI van het kastje in de ARC stop en die van de Beam in de gewone HDMI is er helemaal geen geluid meer, ook niet van de TV zelf. 

Ik heb het nog niet geprobeerd wanneer het kastje losgekoppeld is. Vanmiddag even doen!

Alle andere tips zijn nog steeds welkom :)

Reputatie 7

Nee, dat is logisch. De Beam heeft ARC nodig. Maar je TV heeft minimaal vier HDMI's. Dus wat gebeurt er als jet de KPN in een andere HDMI stopt of loskoppelt.

Ik heb maar twee HDMI ingangen kunnen vinden...

Reputatie 7

OK. Wat is het merk en typenummer van je TV?

De Samsung UE65NU7020

Reputatie 7

Hmm. Inderdaad. Maar twee HDMI's: Samsung UE65NU7020 Zwart - Kenmerken - Tweakers

Punt is: soms storen HDMI-bronnen op elkaar. Ompluggen kan dan helpen. Bij jou wordt dat dus moeilijk.

Eerst maar eens zonder KPN proberen. Dan sluit je dit probleem tenminste uit (of niet).