Sonos Beam "Uit groep bij automatisch afspelen"

  • 15 December 2021
  • 2 reacties
  • 872 Bekeken

Hi,

Ik heb de volgende situatie:

Wanneer ik muziek afspeel heb ik een group met de sonos beam en een sonos move.

Wanneer ik de TV aanzet dan verlaat de beam de group. (door optie “Uit groep bij automatisch afspelen”). Dit wil ik ook aangezien de move aan de andere kant van de verdieping staat en het vervelend is als daar TV geluid wordt afgespeeld. Prima dus.

Nu is mijn vraag, is er ook een mogelijkheid om het omgekeerde te doen? Dus wanneer de TV uitgaat de beam weer automatisch een group met de move gaat vormen?

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Nee, die mogelijkheid is er niet.

Dat kan overigens ook heel vervelend zijn als je ook Sonos devices in een groep hebt die bijvoorbeeld op een kinderkamer staan. TV uit om 23.00h is dan groep aan - en kind wakker. Ik kan mij daarom voorstellen dat Sonos  je altijd bewust een groep wil laten kiezen in de app. Als je meer dan twee "kamers” hebt in Sonos kun je zelfs groepen voorprogrammeren, dus echt veel moeite is het dan niet.

Nee, die mogelijkheid is er niet.

Dat kan overigens ook heel vervelend zijn als je ook Sonos devices in een groep hebt die bijvoorbeeld op een kinderkamer staan. TV uit om 23.00h is dan groep aan - en kind wakker. Ik kan mij daarom voorstellen dat Sonos  je altijd bewust een groep wil laten kiezen in de app. Als je meer dan twee "kamers” hebt in Sonos kun je zelfs groepen voorprogrammeren, dus echt veel moeite is het dan niet.

Hi, dank voor je duidelijke antwoord. Ik vermoedde al de de optie er niet was, maar dacht check het toch nog even.

Voor mij speelt het issue met de kinderkamer o.i.d. niet. Het betreft één grote ruimte waar ik wel overal muziek wil spelen maar niet overal tv. Ik heb het nu op gelost met een Python script draaiend om een raspberry pi die dit automatisch regelt maar zou natuurlijk mooier zijn wanneer dit in de app zelf gebouwd zit…