Vraag

Sonos Beam maakt krakend geluid

  • 6 January 2020
  • 3 reacties
  • 559 Bekeken

Mijn Sonos Beam is 2 maanden oud en maakt sinds kort bij hoger volume en bas een krakend/knisperend geluid. De beam is met HDMI aangesloten op een Philps TV. Tot voor kort zonder problemen.

 

Wat kan ik uitproberen om dit probleem te verhelpen ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey Manesjan,

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Doet dit probleem zich voor op TV geluid en ook Muziek wat in de app te selecteren is?

Hallo Tim,

Ik heb de diagnose verstuurd, nummer is 1390918727.

Het probleem doet zich alleen voor met de Beam en TV geluid

 

Groet,

Jan

Reputatie 7
Badge +2

De diagnose ziet er goed uit, wel staat je Beam met een wifi punt in contact die op een ander draadloos kanaal staat dan een ander wifi punt waar de rest van je Sonos mee in contact staat.

Toch zou dit niet de oorzaak van het gekraak zijn.

Het feit dat de muziek via de app niet krakend is, laat zien dat de Beam zelf qua hardware prima is, iets wat ik ook kan bevestigen a.d.h. van de diagnose.

Lijkt erop dat je TV een krakend geluid geeft waarin de Sonos dit netjes laat horen.

De Beam ontvangt op het moment van de diagnose een dolby digital 5.1 signaal, zou je het kraken ook ervaren als je de TV zou instellen alleen stereo ipv dolby te leveren?

En zou de optische convertor gebruiken, en dus de Beam via optisch aansluiten verandering brengen?