Beantwoord

Sonos Beam, LGUH850V en KPN box

  • 23 November 2018
  • 8 reacties
  • 560 Bekeken

Ik heb inmiddels alles gedaan... Simplink staat aan, audio output op optisch/hdmi/adv, HDMI in juiste ingang en nog krijg ik 0 geluid. Radio werkt wel, maar dit drijft mij tot wanhoop 😞 help!
icon

Beste antwoord door K3NN0 25 November 2018, 10:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Overigens doet die het heel kort, schakelt naar de luidspreker, weer terug naar HDMI/ARC, weer terug naar tv, etc tot het moment dat die op de tv luidspreker blijft staan. Wat een ellende...
Inmiddels uitgesloten dat het aan de meegeleverde hdmi kabel ligt: via het optische verloop van de Beam doet die het wel.
Opgelost: mijn blu-ray speler bleek dominant. Die unplugged en het werkt!
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen, sorry dat we niet eerder konden reageren.
Soms willen apparaten op de HDMI ingang de TV doen storen, waardoor deze de Beam niet goed van audio kan voorzien.
Ik heb hetzelfde probleem. LG Oled tv gekocht met sonos beam. Als ik de beam aansluit met de optische kabel heb ik geluid maar kan ik de afstandsbediening van LG niet gebruiken om de beam te bedienen. En als ik via ARC aansluit heb ik geen geluid. Na dit te hebben gelezen heb ik ook de blu-ray afgekoppeld en dan heb ik wel geluid op de beam via ARC en kan ik ook met de remote de beam bedienen. Maar nu heb ik natuurlijk geen blu-ray meer.
Hebben jullie een oplossing om de remote te laten werken als ik de beam aansluit met optisch?
Of hoe moet ik mijn blu-ray nu aansluiten?
Bedankt !
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hetzelfde probleem. LG Oled tv gekocht met sonos beam. Als ik de beam aansluit met de optische kabel heb ik geluid maar kan ik de afstandsbediening van LG niet gebruiken om de beam te bedienen. En als ik via ARC aansluit heb ik geen geluid. Na dit te hebben gelezen heb ik ook de blu-ray afgekoppeld en dan heb ik wel geluid op de beam via ARC en kan ik ook met de remote de beam bedienen. Maar nu heb ik natuurlijk geen blu-ray meer.
Hebben jullie een oplossing om de remote te laten werken als ik de beam aansluit met optisch?
Of hoe moet ik mijn blu-ray nu aansluiten?
Bedankt !

Wil je verzoeken onze Community Post te lezen.
Voor jou gaat het vooral om het onderste gedeelte omtrent de afstands bediening.
Ik gebruik de Beam samen met de KPN ITV.
ARC kabel aangesloten. Tevens HDMI van Kpn box naar TV. Kan alleen radio afspelen als de TV aanstaat. Streamen werkt wél zonder dat de TV aanstaat. Wie weet een oplossing ?
Reputatie 7
Badge +2
Ik gebruik de Beam samen met de KPN ITV.
ARC kabel aangesloten. Tevens HDMI van Kpn box naar TV. Kan alleen radio afspelen als de TV aanstaat. Streamen werkt wél zonder dat de TV aanstaat. Wie weet een oplossing ?

Vanuit Meer > Instellingen > Instellingen Kamer, kan je de Beam kamer kiezen om instellingen aan te passen, zo kan je bijvoorbeeld het automatisch afspelen van de TV uitzetten waarin je elke keer vanuit de Bladeren knop de TV optie moet kiezen alvorens je de TV te horen krijgt.
In principe staat deze functie "aan" bij het nieuw installeren van Sonos, want wij gaan er vanuit dat de Sonos soundbars gekocht zijn met primaire doel het geluid van de TV te verzorgen.