Vraag

sonos beam kraak


Sinds een paar dagen kraakt mijn sonos beam? Wat kan ik hieraan doen? 
 

groeten Hans van Gijlswijk 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Het bevestigingsnummer is: 1216749530
 

dit is het diagnostische info nummer

Reputatie 7
Badge +2

De diagnose laat een goed werkende Beam zien.

Waar van ervaar je het gekraak? TV geluid? Of ook bij muziek wat je via de Sonos app zou selecteren? denk hierbij aan Radio en dergelijke.

We moeten uitsluiten of het probleem ontstaat door de Sonos, of door de bron die het krakende geluid aan de Sonos zou geven.

Hoor graag je bevindingen.

Als ik muziek afspeel hoor ik geen gekraak! Alleen via de tv! Ik heb een Philips tv en zit in de HDMI arc aansluiting. Heeft hij ook nooit eerder gedaan. 
 

groeten 

Reputatie 7
Badge +2

Als de Beam defect zou zijn, en het gekraak zou leveren, dan zou je ook verwachten van muziek dat dit probleem zich voordoet.

Klinkt ernaar dat de TV een krakend geluid geeft waardoor de Beam dit krakend geluid netjes laat horen.

Zou aanraden de optische uitgang van de TV te testen zodat je kan achterhalen of het HDMI Arc specifiek is, of de gehele TV.

Oké ga ermee aan de slag. Ik zal het laten weten! 

Via de optische uitgang van de tv doet hij het nog meer! Alleen als ik via de tv op YouTube ga kraakt hij niet! Kan het dan ook liggen aan de mediabox next van ziggo 

Reputatie 7
Badge +2

Klinkt inderdaad als de bron voor de TV die gekraak aan de TV geeft waardoor de TV dit weer aan de Sonos doorgeeft.

Heeft je Ziggo Next box een optische uitgang? Zou je kunnen testen wat er zou gebeuren bij het direct aansluiten van Sonos op de TV-decoder.

Via de optische uitgang van de mediabox kraakt hij nog. Als ik de sonos eruit heb hoor ik geen gekraak uit de tv luidsprekers komen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hi Hans, ik zou voorstellen om je Beam terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar zie dat je dit al hebt gedaan. Als dit het probleem niet verhelpt gaan we je Beam omruilen. Mail ons graag op support@sonos.com met je volledige adres, naam en telefoonnummer, serienummer van de Beam en een linkje naar dit topic (ter bevestiging voor mijn collega). We gaan je Beam zo snel mogelijk kosteloos omruilen.

Klopt. Ik heb een mail verstuurd met alle gegevens. Fijn dat het zo opgelost kan worden!!