Sonos Beam in gebruik zonder set up of HDMI / Optical link

  • 23 September 2018
  • 5 reacties
  • 744 Bekeken

Heb sinds gisteren een Sonos Beam in gebruik, ondanks dat mijn TV (Loewe Connect 37) niet beschikt over HDMI ARC of de juiste Optical In. Heb de Sonos set up dus niet af kunnen ronden, dit is ook de status als ik de Beam op zoek in de Sonos App. Desondanks een tevreden gebruiker omdat ik hem kocht om te connecten met de Apple TV (4k) via Airplay 2, zodat ik wel het (Apple) tv geluid over de Sonos Beam kan laten lopen. Deze manier van gebruik van een Soos Beam ben ik nog nergens tegen gekomen, en is misschien toch een mogelijkheid voor degenen zonder HDMI ARC of Optical In op hun tv toestel.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Chris, ik ben bang dat er geen andere optie is dan een Beam met een HDMI ARC of optische verloopstuk aan te sluiten. Mogelijk heb je een andere geluidsuitgang op je tv die je weer kan laten omzetten naar optisch maar dit raad ik af.

Daarnaast is Airplay2 ook niet echt geschikt om geluid naast beeld af te spelen. Airplay2 heeft een kleine vertraging waardoor het geluid altijd achterloopt met het beeld.
Hi Frank, ik was inderdaad bang dat Airplay2 een vertraging zou betekenen tussen beeld en geluid. Misschien helpt mijn goldplated hdmi verbinding tussen apple tv en loewe tv dit te voorkomen. Mijn enige wens is nog de Beam in de Sonos App te kunnen toevoegen zonder vereist gebruik van HDMI ARC of Optical Link
Reputatie 4
Badge +3
Je kan de BEAM gewoon toevoegen zonder gebruik van HDMI Arc of Optical. Op het moment dat hiervoor gevraagd wordt, klik je gewoon door, dan zal deze de connectie testen en zeggen dat deze geen connectie kan detecteren. Dan kan je gewoon op volgende klikken en zal je de BEAM zonder dergelijke verbinding installeren.
Dank Emily, nu werkt alles perfect en is de Beam ook via de Sonos App te gebruiken. Geen enkele vertraging of wat te bespeuren, en dat allemaal zonder hdmi arc of optical link
Reputatie 4
Badge +3
Perfect om te horen!