Beantwoord

Sonos Beam icm Samsung 50QN90B

  • 15 November 2022
  • 6 reacties
  • 173 Bekeken

Goede dag,

Ik was enthousiast naar een nieuwe tv aan het kijken, zoals in de titel omschreven. Echter, de enthousiasme verdween doordat ik verder de specificaties bekeek van deze tv. Het betreft een eARC aansluiting ipv de vorige kenbare ARC aansluiting op onze huidige tv. De vraag heerst dus, kan ik gewoon de Beam (gen1) koppelen aan deze nieuwe tv (50QN90B)? Ik krijg het maar niet gevonden op het web. Een nieuwe Beam aanschaffen gaat het niet worden, maar als ik hiervoor een andere kabel of iets dergelijks moet aanschaffen hoor ik het graag. Wellicht zijn er instellingen te doen in de tv, maar ook dit niet kunnen vinden op het internet.

 

Advies, kennis, is meer dan welkom.

 

Bij voorbaat dank.

 

Met vriendelijke groet,

MVDE

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 November 2022, 11:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Laat je gewoon goed voorlichten bij de aanschaf zou ik zeggen, maar dat het een eArc aansluiting is maakt niet uit. Dit is dezelfde soort aansluiting en je kunt gewoon de oude kabel gebruiken. Het verschil zit vooral in de mogelijke doorvoer snelheid van de gegevens. Jouw Beam heeft deze hoge snelheid niet nodig en de eArc kan dat dus gewoon prima verwerken. 
 

Andersom werkt het ook zo. Apparaten die eArc nodig hebben kunnen werken op een Arc aansluiting, maar in dat geval loop je tegen de snelheidsbeperking aan en zal je bijvoorbeeld geen Atmos kunnen afspelen. 
 

Reputatie 5
Badge +3

De voorlichting in TV land is waardeloos.

Men weet werkelijk niet waar ze het over hebben en dan vooral het eArc verhaal.
De vraag of een bepaald type tv Atmos zal ondersteunen, op app niveau ism eArc…...stop maar…..

Reputatie 7
Badge +3

Wel een erg algemene opmerking, waarschijnlijk op basis van persoonlijke ervaring. De vraag van topicstarter kan en zal door iedere verkoper simpel beantwoord worden. 
Er zijn ook vragen waar een verkoper voorzichtig zal zijn omdat er veel mis kan gaan afhankelijk van verschillende factoren. Dit geldt niet voor de gestelde vraag. 

Allereerst bedankt om de moeite te nemen om op mijn vraag te reageren. 
 

Het is inderdaad wat Erooij zegt, ik wil geen Atmos maar gewoon mijn huidige Beam die het werk doet in combinatie met de tv die we op het oog hebben. 

 

Reputatie 7

Inderdaad eARC is backwards compatible met HDMI-ARC. De Beam (gen 1) heeft HDMI-ARC, maar werkt ook met eARC - op de meeste TV's kun je dan ook nog kiezen om eARC uit te zetten en alleen ARC te gebruiken. Nieuwe kabels zijn niet nodig.

Bedankt allen! Ik kan met een gerust hart een nieuwe tv aanschaffen 😉