Skip to main content

Nog steeds niet gewend aan de nieuwe Sonos app.

Ik heb o.a Sonos Beam gen2 aangesloten en 2 play 1 als surround speakers. Ik kan sinds de nieuwe app niet meer het volume regelen van de surround speakers??? 

Als je rechts boven op het tandwieltje klikt en een klein stukje naar beneden scrolt zou je dit moeten kunnen vinden.

 


Klopt, dat kan ik ook zien maar als ik het volume van de TV harder/zachter zet, dan gaan de surround speakers mee. Ik meen mij te herinneren dat ik dat voorheen separaat kon bedienen en ook dat je bijvoorbeeld de linker speaker meer volume kon geven dan de rechter (of andersom) en dat lukt mij nu niet meer

 


Links en rechts is denk ik alleen bij stereo. Voor surround weet ik dat niet zeker. 


Is mij nooit opgevallen. Vraag is ook waarom je hier elke keer iets zou willen wijzigen. Dit is toch set-and-forget.


Ik wil dit kunnen wijzigen omdat er mensen in de omgeving van de surround speaker er ‘last’ van ondervinden en dan was het makkelijk om het geluid iets te dempen


Is jouw keus natuurlijk. Zelfs na een Trueplay?


Hoe hard heb je ze normaal dan staan?


Geen idee. De inboedel heeft een tijd in de opslag gestaan omdat ons huis nog niet klaar was. In de tijdelijke woning geen Sonos aangesloten gehad. De woning is nu opgeleverd en wordt geconfronteerd met nieuw app (natuurlijk mail over ontvangen maar installeren had nog geen zin omdat ik geen Sonos had op het tijdelijke adres. Nu alles sinds kort weer aangesloten maar veel problemen. Heb inmiddels de play 3 bedraad aangesloten en hoop dat de overige play 1 (4 stuks) en de Beam gen2 nu stabiel blijven