Vraag

Sonos Beam (Gen2) + LG C1: verlies van audio

  • 26 November 2022
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

Help!

Vorig jaar een prachtige LG C1 gekocht en nu uitgebreid met een set van Sonos (Beam gen2/Sub mini/2x One SL).

Echter loop ik direct tegen de bekende problemen aan met de aansluiting op ARC/eARC.

Indien ik de televisie volledig laat opstarten, krijg ik geluid via de Beam. Echter na verloop van tijd (zowel bij de Ziggo Next als de PS5) verdwijnt plots het audiosignaal en dien ik alles vanaf 0 opnieuw op te starten, soms zelfs dan zonder resultaat.

Alles aangesloten en opgestart volgens de vele forums. De optie eARC uitgeschakeld (anders heb ik helemaal niks) en zowel tv als Beam voorzien van de laatste software.

Hoe kan ik dit oplossen? Kan toch niet zo zijn dat ik zoveel geld investeer in een set wat niet met elkaar overweg kan?!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

De Ziggo Next stoort soms op andere HDMI-aansluitingen. De vraag is dus: gebeurt dit ook als de Next niet is aangesloten? Dan kan het uitzetten van CEC op de Next helpen (https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Oplossing-HDMI-CEC-problemen-Next-i-c-m-soundbar-ARC/td-p/113113) of evt. een CEC killer.

Bedankt voor uw reactie. De CEC van de Next staat “uitgeschakeld”. Een CEC killer heb ik niet maar zou de HDMI kabel er eens uit kunnen trekken en een avondje wat anders dan tv gaan kijken.

Vanavond de HDMI kabel van de Next uit de tv gehaald en diverse apps gekeken. 
Het ging lange tijd goed en was opgelucht. Heb direct een CEC killer besteld en toen.. uit het niets, viel het geluid weg en krijg ik het niet meer terug..

Reputatie 7

Dan zou ik eens afwachten tot het weer gebeurt dan binnen een minuut of tien een diagnose maken en met Sonos bellen.

Heb contact gehad met Sonos en in het diagnose rapport lijken toch problemen met de CEC naar boven te komen. Heb wat tips gehad en zal ze vanavond uitproberen. 
Hopelijk gaan we richting de oplossing!