Beantwoord

Sonos beam geluid doet het niet meer via Samsung tv

  • 1 September 2023
  • 13 reacties
  • 1503 Bekeken

Badge

Hi forumleden, 

sinds gisteren werkt het geluid van de sonos beam niet meer via m’n samsung tv. Uit de tv komt geen geluid, maar ook niet uit de sonos beam, en wanneer ik de stekker hdmi uit de sonos haal, of uit de tv dan werkt wel het geluid van de televisie. En ik kan ook gewoon nog spotify luisteren vanaf m’n iphone op de sonos beam. Maar het lijkt erop dat de beam geen contact meer heeft de tv. Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs de sonos beam gereset naar de fabrieksinstellingen. Ik maak ook gebruik van ziggo next. Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen. 

Alvast bedankt, 

groet Dian 

icon

Beste antwoord door Dari W 4 September 2023, 13:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Zie dit topic: 

Volgens Sonos heeft Samsung iets verprutst met een update. 

Badge

Bedankt 106rallye, ik ga dat topic lezen en met Samsung bellen. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Diavr 

Welkom op de Sonos community!

Er lijkt iets mis te gaan binnen Samsung TVs die dit probleem doet veroorzaken, dit heeft te maken met het audio formaat “ dolby digital plus”. Door een update o.i.d. lijkt de TV het formaat hier automatisch opgezet te hebben. Dit is voor de beam gen 1 helemaal niet supported en voor de Arc en beam gen 2 lijkt het nu niet goed te werken met verscheidene TV services/ applicaties. Ik heb geen concrete informatie over wat er precies misgaat, wij hebben op dit moment alleen een tijdelijke oplossing:

Je kan het probleem oplossen door in de Samsung TV je audio output te wijzigen naar ofwel Dolby Digital (zonder toevoeging) ofwel PCM. Dan zou de soundbar gewoon prima moeten werken. Dit kan door in de Tv instellingen te navigeren naar geluisinstellingen > experinstellingen > audio output formaat.

Badge

Hey @Diavr 

Welkom op de Sonos community!

Er lijkt iets mis te gaan binnen Samsung TVs die dit probleem doet veroorzaken, dit heeft te maken met het audio formaat “ dolby digital plus”. Door een update o.i.d. lijkt de TV het formaat hier automatisch opgezet te hebben. Dit is voor de beam gen 1 helemaal niet supported en voor de Arc en beam gen 2 lijkt het nu niet goed te werken met verscheidene TV services/ applicaties. Ik heb geen concrete informatie over wat er precies misgaat, wij hebben op dit moment alleen een tijdelijke oplossing:

Je kan het probleem oplossen door in de Samsung TV je audio output te wijzigen naar ofwel Dolby Digital (zonder toevoeging) ofwel PCM. Dan zou de soundbar gewoon prima moeten werken. Dit kan door in de Tv instellingen te navigeren naar geluisinstellingen > experinstellingen > audio output formaat.


Hey Dari W,

 

bedankt voor het welkom heten, fijn dat ik hier terecht ben gekomen, want ik heb je tip opgevolgd en de instellingen van formaat van digitale geluidsuitvoer van Dolby Digital + naar PCM gewijzigd en het werkt, ik kan weer genieten van het mooie geluid van de Sonos Beam. Dank je wel voor de duidelijke uitleg! 

Groetjes Dian (blij!) 

Beste,

 

Hier hetzelfde probleem. Alleen staan de instellingen op PCM maar nog steeds geen geluid.

Enkel wanneer ik de Samsung tv uit de stekker haal en terug inplug.

Iemand idee wat ik hier kan doen om het wel te laten werken?

Thanks

An

 

Besten,

bij mij werkt het nog steeds niet. Via iPhone werkt de Beam perfect, maar via de televisie (samsung) is hij onvindbaar en moet ik het doen met het geluid van het toestel zelf. Daarvoor heb ik mij natuurlijk de installatie niet aangeschaft. Enig oplossingen voorhanden? 

Reputatie 7

Ook niet als je de TV op PCM zet? Heb je dan niet een ander probleem?

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb nu de optische kabel aangesloten en dat is ok. Daardoor kan ik het geluid niet meer met mijn Samsung afstandsbediening regelen. Zou graag mijn HDMI terug hebben :-)

Reputatie 7
Badge +3

Andere HDMI kabel, andere HDMI poort? Laatste firmware TV? Heeft het ooit gewerkt?

Tv instellingen nagekeken om het geluid naar een externe bron om te zetten? Foutmelding?

Het heeft zeker gewerkt tot een week geleden.

andere poort geprobeerd. Kabel lijkt me niet stuk, want dan zou het optische het ook niet doen. De Sonos is onvindbaar. Het lijkt erop dat ik hem ook niet manueel kan zoeken bij gebrek aan bluetooth.

Ik zal binnen paar maanden nog eens proberen in de hoop dat het ligt aan een update van ofwel Sonos ofwel Samsung. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan de HDMIkabel niet stuk zijn indien de optische uitgang wel werkt. Beide hebben niets met elkaar te maken.

Ook snap ik de opmerking over Bluetooth niet. Wat heeft dat met de Beam te maken?

Waar is de Sonos onvindbaar? Foutmelding?

 

Reputatie 7

Een paar maanden lijkt me wel lang om zonder Beam te doen. Maandag eens bellen met Sonos?

om Samsung op een optische wijze met de beam te verbinden wordt op de HDMI-kabel een ander stuk geplaatst. Moest die kabel kapot zijn, dan zou het optische logischerwijs ook niet werken. Dit is immers 1 en dezelfde kabel.

ik kan de beam gewoonweg niet vinden via de hdmi-aansluiting. Hij doet niets. Indien ik het luid verhoog dan wordt het geluid van het televisietoestel verhoogd en niet van de beam.

via de optische ingang werkt de beam wel dus ik ga mijn hoofd er niet langer over breken waarom de HDMI-aansluiting niet langer werkt.