Sonos Beam aansluiten bestaande versterker

  • 8 September 2019
  • 1 reactie
  • 817 Bekeken

Hi all!

Ik heb onlangs de Sonos Beam gekocht en ik zou deze graag willen toevoegen aan mijn bestaande cinema set.

  • Pioneer versterker
  • Pioneer subwoofer
  • 2x Scandyna luidsprekers
  • Ziggo mediabox
Mijn gedachte was om de Beam niet met de HDMI/ARC rechtstreeks aan mijn TV koppelen zoals voorgeschreven, maar hem aan de versterker te koppelen. Echter ondersteund mijn versterker geen ARC, dus nu zit ik met de vraag; als ik een nieuwe (geen Sonos) versterker koop mét HDMI/ARC krijg ik dit alles dan goed werkend? Of zie ik iets over het hoofd?

Dank!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
De manier waarop jij je Beam wilt koppelen is niet zoals deze door Sonoes is bedoeld. Dat betekent niet dat het niet zou kunnen werken, maar wel dat je onbekend gebied betreedt. De Beam is bedoeld om het gehele geluid van de voorspeakers (links en rechts en center) voor zijn rekening te nemen. Het is dus niet alleen een center. In principe heb je dus je Pioneer niet nodig.

Verder is mijn vraag wat je precies wilt bereiken met deze opstelling. Wil je achterspeakers toevoegen, of wil je het geluid van je Tv uitbreiden, danwel gaat het je om de muziekweergave? Als dat laatste het geval is, dan zou ik liever een Connect (of de nieuwe Port) op mijn versterker aansluiten.

Tevens vraag ik mij af of je wel een versterker kunt aanschaffen die HDMI-ARC kan gebruiken als de manier die jij wilt: van versterker naar Beam. In de meeste homecinema-opstellingen zal immers het geluid van de TV naar de versterkere moeten en niet van de versterker naar iets anders.