Beantwoord

Sonos Beam - 5.1 geluid valt regelmatig kort weg

  • 3 December 2018
  • 7 reacties
  • 1602 Bekeken

Diagnose: 636909262 en 311443535

Allereerst: ik ben een enorme fan van Sonos producten. Echter, ik heb een probleem met mijn setup, waar ik helemaal gek van word. Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen... want de lol is er ondertussen wel vanaf! :(

Allereerst mijn setup:
- LG55LM760S
- Sonos Beam (hdmi en ethernet)
- Sonos Sub
- Sonos Play:1 (wifi, geen onderdeel van surround)
- Sony Playstation 4 (hdmi en ethernet)

De Beam is verbonden met de TV met de meegeleverde hdmi kabel. De PS4 is ook verbonden met hdmi en beide zijn aangesloten met een bekabelde internetverbinding (om wifi problemen uit te sluiten).

Ik heb alle andere decoders, mediaboxen, etc. losgekoppeld (want las dat dat nog wel eens kon helpen), maar helaas.

Na veel speuren/testen ben ik erachter gekomen dat het probleem alleen optreed bij 5.1 audio en dan met name in de Netflix app (op de PS4). Maar ook tijdens het gamen valt het geluid wel eens weg. De instelling op de PS4 staat nu op: Bitstream (Dolby), zodra ik deze op Liniar PCM (stereo) zet is het probleem opgelost.

Ik lees in de Amerikaanse Sonos Community dat dit een probleem is waar (veel) meer gebruikers last van hebben. Ook bij andere apparaten. Er zijn meerdere topics, dit is er 1 van: https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/television-audio-on-new-sonos-beam-cuts-out-periodically-6810231/index1.html
icon

Beste antwoord door phzr 6 December 2018, 21:23

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Uhhhhh misschien simpel gedacht hoor, maar als je geen Sonos 5.1 setup hebt waarom wil je dan wel op de PS4 Dolby selecteren?
Dan ga je toch juist problemen krijgen?
Bedankt voor je reactie!

Dat is een terechte vraag. Het geluid klinkt echter (veel) beter als de PS4 op Dolby staat. De Beam krijgt de kanalen dan ook gescheiden aangeleverd, dat lijkt me ook beter voor de aansturing van de Sub?

Ik ben geen expert, maar volgens mij zou het niets uit moeten maken of er achterspeakers gekoppeld zijn of niet, haperingen en drop outs horen (naar mijn mening) gewoon niet...

Ben ook wel benieuwd of er iets te zien is in de diagnose(s).
Reputatie 5
Badge +3
*** De informatie die hier voorheen stond was verkeerd en heb ik daarom verwijderd. Mijn excuses voor enige verwarring. ***
Bedankt voor het kijken naar de diagnose!

Stel, ik koop morgen nog een Play:1 en gebruik deze samen met m’n andere Play:1 als achterspeaker, is het probleem dan opgelost?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het geluid dan ineens “sneller” bij de Beam is...
Reputatie 7
Badge +2
Dat audio later word aangeboden bij Sonos, zou er voor kunnen zorgen dat de dropouts ook plaats vinden met de surround speakers.
Hier zal echt onderzoek naar gedaan moeten worden, waar zit apparatuur precies op aangesloten, wat zijn de instellingen van deze toestellen.
Zou je het zelfde probleem ervaren als je bijvoorbeeld de optische kabel rechtstreeks op de PS4 aansluit ipv op de TV, of juist andersom, als de kabel op de PS4 zit, of op de TV aansluiten het zelfde probleem zou geven.
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb ondertussen ook contact gehad met de (zeer behulpzame) Sonos support afdeling en waarschijnlijk hebben we het probleem gevonden!

Het lijkt erop dat het ligt aan de hdmi kabel van de PS4 naar de TV. Ik heb deze vervangen en sindsdien geen last meer gehad van dropouts! 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen, test het even en we horen uiteraard graag als er toch nog problemen zijn.