Vraag

Sonos Arc wallmount

  • 28 October 2021
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Badge

Na het ophangen van de Sonos arc met de Sonos wall mount klinkt de Arc erg blikkerig bijna het eigen tv geluid, zeker als de surround (sub en 2 one sl’s) niet wordt aangestuurd.

Is het mogelijk de automatische aanpassing van het geluid te omzeilen? Dit softwarematig te kunnen doen zou een oplossing zijn. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

De aanpassing van het geluid die Sonos doet is niet helemaal “automatisch": jij moet dat wel zelf starten. En je kunt daarna Trueplay ook weer uitzetten, zie het plaatje:

Wat bedoel je overigens met “zeker als de surround (sub en 2 one sl’s) niet wordt aangestuurd"? Trueplay stelt je systeem af op de componenten die aanwezig zijn als je de Trueplay doet. Damn ois het dus logisch dat het systeem ander klinkt als je componenten uitschakelt. De Arc zal zelf minder bas weergeven als hij erop is ingesteld dat er een Sub meedoet. Als je die Sub uit zet past de Arc zijn gedrag pas aan bij een volgende Trueplay - dus niet “automatisch".

Nog afgezien van de vraag waarom je eigenlijk de surroundcomponenten die in mij ervaring echt iets toevoegen, uit zou willen zetten.

 

Badge

Hoi, bedankt voor je reactie. De true play met iPhone is bekend. 
lees nu dat ik in m’n verhaal niet zeg over de situatie. Het gaat niet om audio via bijvoorbeeld spotify maar om geluid van de TV. 
Vooral als er alleen maar stereo geluid is (2 kanalen). Dan werkt alleen de Arc en is het geluid erg minimaal van kleur. 

Reputatie 2
Badge +2

@SnarF007 deze situatie herken ik, ik zoek ook nog een oplossing. Was me niet bewust dat gebruik van een wall mount leidt tot andere geluidsinstellingen. 

Badge

@Allissey Als er een oplossing is kunnen we elkaar hier informeren. Misschien kan Sonos deze instelling via een software update instelbaar maken. Walloping optie in de instellingen om de functie aan of uit te zetten? 
Geen idee of Sonos mee leest en dit oppakt?