Zeker een verschil zonder de Era300's.
Alsnog met een paar"gewone'one's of era100's nog steeds fraai surround geluid maar wil je de full atmos package.... dan moet je toch 2 x de 300's erbij nemen.
Als je Atmos alleen van de soundbar krijgt zal het inderdaad minder zijn dan wanneer je ook Atmos van de Era’s achter zou krijgen. Of je dat vervelend vindt kun je alleen zelf bepalen. Je kunt een bij Sonos besteld apparaat binnen een maand terugsturen.
Hallo,
ik overweeg om mijn systeem te updaten met een arc ultra en surround speakers. Nu vind ik de set up met 2 era 300s wat veel en duur. De achtergrondspeakers zullen ook redelijk dicht bij de zetel/bank staan. Nu is mijn vraag: is het dolby atmos effect dan minder als de achtergrondspeakers zelf geen dolby atmos aankunnen? Of zorgt de arc ultra daarvoor? Is er een wezenlijk verschil met Ones als achtergrondspeakers in vergelijking met era 100 speakers als achtergrondspeakers?
Een dilemma waar ik zelf ook wel mee te maken had. Ik heb zelf besloten om de Era 300 alleen als stereo paar te gebruiken en voor de surround set te kiezen voor de Era 100’s. Atmos support of niet, het enige wat er gebeurt is dat de surrounds wat functionaliteit overnemen (of samenwerken) van de side en rear speakers van je soundbar. Verder is het zo dat de front-firing speakers van de Era 300 uitgeschakeld worden (was wel een ding weet niet of dat nu nog zo is) en de upward-firing speakers niet helemaal tot hun recht komen in mijn geval (speakers dicht bij bank)
Bij films met Atmos was het geluid wel wat beter maar Ik vond het verschil niet genoeg om de Era 300 alleen in te zetten als surrounds. Als er geen Atmos is (bij gewoon tv zenders) doen ze nauwelijks wat. Nu ben ik ook een muziekliefhebber dus ik gebruik ze alleen als stereo set.
Ik heb ook One’s gehad als surrounds maar dan zijn de Era 100’s een hele verbetering. Twee tweeters die naar links en rechts wijzen ipv 1 die naar voren wijst bij de One’s en beduidend meer bas en punch.
Het is trouwens ook zo dat als je geen Atmos surround speakers hebt je wel Atmos muziek kunt afspelen op de soundbar en surrounds mocht je daar behoefte aan hebben. (Let er wel op dat als je non-Atmos speakers er bij laat afspelen je geen Dolby Atmos support meer hebt.) Gaat trouwens ook op als je de Era 300 speakers samen met non-Atmos speakers gebruikt) Let wel, natuurlijk is het geluid beter met de Era 300. Maar factoren als plaatsing, toepasbaarheid, budget en smaak wogen bij mij ook zwaar.