Sonos Arc, tegenvallend geluid.

  • 12 March 2021
  • 99 reacties
  • 5534 Bekeken


Toon eerste bericht

99 Reacties

Reputatie 7

Zeker als je nog kabel-TV hebt zou je dat eens kunnen proberen. Misschien zelfs even de zenders installeren? Kun je die Digicoder ook op Dolby Digital zetten?

Reputatie 7
Badge +3

Denk niet dat dat zal schelen, de apps en aangesloten blu-ray doen het ook niet wordt aangegeven. Is het overigens ook niet zo dat de Vlaamse aanbieders alles n stereo doorzetten? 
De vraag is ook of er een ongecodeerd signaal over de coax binnenkomt, anders gaat dit ook niet werken zonder extra hulpmiddelen. 

Nee helpt niet. Ik kan geen kanalen vinden op mijn tv zonder decoder. Zelfs het geluid van de bluray speler is amper beter dan de standaard luidspreker van de TV. Veel te complex om het zelf te moeten uitzoeken in al die instellingen. Ik gooi heel die rommel op 2dehands.be!
Wat een vreselijke (dure) teleurstelling. Nooit meer Sonos voor mij. 

Reputatie 7

Jammer, maar jouw keuze. Naar mijn mening ligt tenminste een deel van je teleurstelling wel in je te hoge verwachting van Sonos, dat afhankelijk is van jouw apparatuur om een goed geluid te geven. Ik bespeur ook enige onwil om je te verdiepen in je dure spullen, wat soms nu eenmaal nodig is.

Je TV lijkt, op basis van de beperkte gegevens die je geeft, de boosdoener en dan geldt het oude adagium: "garbage in is garbage out"…..

Reputatie 5
Badge +3

Misschien kan de winkel waar U de ARC gekocht hebt U opweg helpen? Het kan 1 instelling of 1 stekkertje zijn en er is jarenlang luister plezier!

Badge

Nou ik ben al terug gegaan naar de winkel ik heb de arc gekocht in Corona tijd toen alles dicht was ivm verhuizing heb ik hem aangeschaft omdat hij betrouwbaar over kwam op mij toen de winkels open gingen gaven ze me advies om voortaan harmon kardon aan te schaffen Sonos heeft mooie marketing gemaakt maar het is een schandalig geluid voor zo veel geld voor mij nooit meer Sonos oplichters alles al geprobeerd maar als ik spotify aanzet wat bedroevend geluid voor zoveel geld schandalig eerlijk waar.. 

Reputatie 7
Badge +3

Heldere “onderbouwde” reactie. Wel grappig dat vrijwel iedereen zo enorm lovend is over het geluid, ook onpartijdige partijen. Zou het dan toch aan de gebruiker liggen? 😉

Reputatie 7

Tja. Sonos is nu eenmaal afhankelijk van wat de TV aanlevert. Als je het niet voor elkaar krijgt om de TV Dolby Digital te laten aanleveren, dan kan het geluid wel eens tegenvallen. Maar als je niet in staat (of, eerlijk gezegd, bereid) bent om je er iets in te verdiepen dan heb je een probleem.

Badge

Tja. Sonos is nu eenmaal afhankelijk van wat de TV aanlevert. Als je het niet voor elkaar krijgt om de TV Dolby Digital te laten aanleveren, dan kan het geluid wel eens tegenvallen. Maar als je niet in staat (of, eerlijk gezegd, bereid) bent om je er iets in te verdiepen dan heb je een probleem.

Hahaha grappig dat je zegt dat het aan de televisie ligt… je kan spotify afspelen met de app van sonos en als ik dat doe en er komt een verschrikkelijk slecht geluid uit komt dat door m’n tv.. 

ik kocht de arc nieuw en de nieuwste de nieuwste lg tv alles geprobeerd maar het blijft slecht ze zeggen dat er woofers inzit die zorgen voor mooi zwaar geluid en 11 tweeters voor kraak helder nou enige kraakheldere is de lucht buiten ..

Als je spotify kan afspelen met je arc wat heeft dat met je tv te maken dat moet jij mij maar eens uitleggen , Miss moet jij eens een bose beluisteren dan schrik jij ook van sonos

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Hij heeft een punt met Spotify dat daar de tv niet voor nodig is, maar er lijkt ook maar 1 gelijk te zijn en dat is zijn gelijk. Verder geen woorden meer aan vuil maken. Het is alleen jammer dat er termen als oplichters gebruikt worden.
Hij is er kennelijk ook zelf niet helemaal uit, eerst Harmon, dan Bose. 

Badge

@106rallye Hij heeft een punt met Spotify dat daar de tv niet voor nodig is, maar er lijkt ook maar 1 gelijk te zijn en dat is zijn gelijk. Verder geen woorden meer aan vuil maken. Het is alleen jammer dat er termen als oplichters gebruikt worden.
Hij is er kennelijk ook zelf niet helemaal uit, eerst Harmon, dan Bose. 

Nou ja waar ik op baseer is dat ik zelf bose heb gehad en dat ik naar een winkel ben gegaan en heb gevraagd naar dit probleem van sonos en daar hebben ze me harmon Kardon laten horen en daar was ik wel van onder de indruk toen dacht ik van wat een verschil dus ik ben er wel uit maar noem vergelijkingen van andere merken waar je minder betaald maar beter kwaliteit heb en dat ik het oplichters noem komt omdat ze veel beloven met geluid maar niks leveren.. en zeker door Corona waar de winkels dicht waren heb ik op vertrouwen sonos gekocht dat is mijn domste keuze ooit geweest.. maar dat is mijn mening 

Reputatie 7

Ik heb voor ik mijn antwoord schreef even naar je berichten gekeken. Die gingen over TV: PCM in plaats van Dolby Digital. Je klacht over Spotify is voor mij nieuw.

Mijn ervaring met TV en Spotify op de Beam (plus Sub en surrounds) is prima. Met mijn oude TV vergde dat wat uitzoekwerk, maar is het me met behulp van de community gelukt. Met mijn nieuwe Samsung alles in één keer goed.

Als je voor iets anders kiest is dat prima. Sonos op basis van enkel jouw eigen ervaring “oplichters” noemen gaat dan wat ver. Zeker als je niet eens een Trueplay hebt gedaan en met Sonos hebt gebeld voor hulp (dat lees ik tenminste niet terug).

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb voor ik mijn antwoord schreef even naar je berichten gekeken. Die gingen over TV: PCM in plaats van Dolby Digital. Je klacht over Spotify is voor mij nieuw.

Mijn ervaring met TV en Spotify op de Beam (plus Sub en surrounds) is prima. Met mijn oude TV vergde dat wat uitzoekwerk, maar is het me met behulp van de community gelukt. Met mijn nieuwe Samsung alles in één keer goed.

Als je voor iets anders kiest is dat prima. Sonos op basis van enkel jouw eigen ervaring “oplichters” noemen gaat dan wat ver. Zeker als je niet eens een Trueplay hebt gedaan en met Sonos hebt gebeld voor hulp (dat lees ik tenminste niet terug).

Zoals aangegeven een lekker “onderbouwde” kritiek.
Zelf een playbase en een geweldige baservaring. Een mooi niet overheersend laag. Kennelijk wil topicstarter een overdreven dreunende en overstuurde bas. Persoonlijk heel blij met het laag uit de playbase en later ook met sub om juist bij muziek een over alle gebieden rijker geluid te krijgen. 

Hoi @Jeffhuis 

Als ik zo lees wat jij schrijft, dan vraag ik mij af of je ooit iets van Sonos in huis hebt gehad.
Ik denk van niet.
Veel plezier met je  Harmon Kardon of Bose.
Geniet er van.:joy:

Reputatie 7

Of het nou helpt om wederzijdse verdachtmakingen te posten, vraag ik me dan wel weer af….

Hoi @106rallye .

Ik vraag mij iets af, en ik denk.
Wat is het probleem ?
Jij maakt het verdacht en wederzijds.
Ook geen probleem voor mij.

Badge

@SimonSonos ,

 

beste Simon nee klopt helemaal omdat ik dacht dat dit het bioscoop geluid zou zijn en aangezien ik een soundbar wilde ben ik erin getrapt maar jij kan mij geen gelijk geven dat dit geluid zwaar tegenvalt anders mag je bij mij langs komen om te luisteren of dit normaal is voor 1000 euro?? Schijnbaar heb jij alleen maar alles van sonos gehad en vin jij dit normaal ?? Maar indd als ik dit had geweten had ik het niet genomen vriendelijke groet 

Badge

Hoi @106rallye .

Ik vraag mij iets af, en ik denk.
Wat is het probleem ?
Jij maakt het verdacht en wederzijds.
Ook geen probleem voor mij.

Volgens mij voel jij je aangevallen het geluid via spotify is gewoon schandalig als jij dat niet vind heb je geen verstand van geluid want dit kan niet voor zoveel geld 

Hoi @Jeffhuis,
 

@SimonSonos ,

beste Simon nee klopt helemaal omdat ik dacht dat dit het bioscoop geluid zou zijn en aangezien ik een soundbar wilde ben ik erin getrapt maar jij kan mij geen gelijk geven dat dit geluid zwaar tegenvalt anders mag je bij mij langs komen om te luisteren of dit normaal is voor 1000 euro?? Schijnbaar heb jij alleen maar alles van sonos gehad en vin jij dit normaal ?? Maar indd als ik dit had geweten had ik het niet genomen vriendelijke groet 


Mijn Suround Systeem bestaat uit een ARC 2 x Play 5 voor de achterboxen en twee maal de Sub 3 gen
Om mijn tv te ondersteunen.
Erg blij en tevreden  mee.
In de keuken heb ik twee x de Five met 1 Sub. Vooral om te luisteren naar NPO radio 1
Erg blij en tevreden mee.

En ik luister erg graag naar geimproviseerde jazz.
Wat het verstand van geluid en muziek betreft, geen idee ik luister graag.

Badge

Hoi @Jeffhuis,
 

@SimonSonos ,

beste Simon nee klopt helemaal omdat ik dacht dat dit het bioscoop geluid zou zijn en aangezien ik een soundbar wilde ben ik erin getrapt maar jij kan mij geen gelijk geven dat dit geluid zwaar tegenvalt anders mag je bij mij langs komen om te luisteren of dit normaal is voor 1000 euro?? Schijnbaar heb jij alleen maar alles van sonos gehad en vin jij dit normaal ?? Maar indd als ik dit had geweten had ik het niet genomen vriendelijke groet 


Mijn Suround Systeem bestaat uit een ARC 2 x Play 5 voor de achterboxen en twee maal de Sub 3 gen
Om mijn tv te ondersteunen.
Erg blij en tevreden  mee.
In de keuken heb ik twee x de Five met 1 Sub. Vooral om te luisteren naar NPO radio 1
Erg blij en tevreden mee.

En ik luister erg graag naar geimproviseerde jazz.
Wat het verstand van geluid en muziek betreft, geen idee ik luister graag.

Kijk dat jij er tevreden mee bent snap ik je gvd het hele pakket wat ze hebben van sonos dan snap ik dat je goed geluid hebt maar hun verkopen een arc alsof het Pathé is maar maak er dan een pakket van waardoor je dit niet krijgt als ik wist dat ik het hele sonos leeg moest kopen had ik nooit voor sonos gekozen je verwacht iets goeds van 1000 wuro

Hoi @Jeffhuis,

Mijn eerste Sonos product was de Sonos Beam en twee x de One.
Later een Sub bijgekocht.
Zo door de tijd heen kun je een leuke set opbouwen.

En nog een voordeel, het Sonos product behoud over het algemeen een goede waarde.
Wat het inruilen of verkopen ook gemakkelijk maakt.

Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag opgebouwd @Jeffhuis 
 

Badge

Hoi

Allereerst snap ik alle reacties wel een beetje. Maar ik ervaar dezelfde problemen als @Jeffhuis en @Phuys. Sinds een week de arc in huis samen met 2 one sl en de sub gen 3. 
Ik kan jullie melden dat ik de sub op +10 moet zetten om een beetje bass te horen. En uit de arc komen vooral middentonen, bass? nul komma nul.

Dan heb ik het niet eens over de TV. Bron is oa spotify.

Gisteravond bezoek gehad van een andere Sonos bezitter (van een Beam in combinatie met Roam). Die schrok van het karige geluid van mijn Arc en Sub. Alle instellingen nogmaals bekeken maar geen verbetering kunnen bewerkstelligen, ondanks het opnieuw aanmelden na alles naar fabrieksinstellingen gezet te hebben.

Mijn vorige Pioneer 7.2 was ECHT honderd keer beter.
Kan het zijn dat mijn arc en sub gewoon niet in orde zijn? Maar ja, hoe test je zoiets? Blijft een kwestie van smaak zullen ze zeggen.

Reputatie 7

Heb je een Trueplay gedaan?

Badge

Heb je een Trueplay gedaan?

Jazeker maar helaas geen verbetering.

Badge

Hoi @Jeffhuis,

Mijn eerste Sonos product was de Sonos Beam en twee x de One.
Later een Sub bijgekocht.
Zo door de tijd heen kun je een leuke set opbouwen.

En nog een voordeel, het Sonos product behoud over het algemeen een goede waarde.
Wat het inruilen of verkopen ook gemakkelijk maakt.

Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag opgebouwd @Jeffhuis 
 

Hahahah nee snap ik dat dat niet gebouwd is in 1 dag wat een belachelijke vergelijking 😂😂

ik koop een product voor een heleboel geld wat het gewoon niet waard is en dat is mijn mening ik had hiervoor een bose set en dit ding komt niet in de buurt van mijn oude bose set maar aangezien ik een cinewal heb en een soundbar wilde heb ik in Corona tijd waar alles gesloten was erop vertrouwd dat dit het geluid is wat je wil hebben nou de tranen staan in mijn ogen met dit geluid gewoon lachwekkend maar volgens u moet ik er nog ff 3000 euro tegen aan gooien om het een beetje goed te krijgen maar goed ieders z’n eigen mening 

Reageer