Sonos Arc, tegenvallend geluid.

  • 12 March 2021
  • 99 reacties
  • 5534 Bekeken


Toon eerste bericht

99 Reacties

Badge

Nee geeft nog stereo pcm aan

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dit nog gevonden in de handleiding. Volgens mij moet je de instelling ergens anders zoeken dan je foto aangeeft. Je moet denk ik nog kiezen voo4 de 3 puntjes en dan bij geluid.

 

 

Digitaal geluid uit Instellen

Instellingen  Pictogram Alle instellingen  Geluid  Aanvullende instellingen  Digitaal geluid uit

U kunt de instellingen voor Digitaal geluid uit configureren.

Deze instelling is alleen beschikbaar als Instellingen  Pictogram Alle instellingen  Geluid  Geluidsuitgang is ingesteld op Optisch/HDMI ARC.

Als Passeren is ingeschakeld, is er mogelijk geen weergave van geluidseffecten.

De codec-uitvoer kan bij een apparaat verschillen van invoersignalen.

  Geluidsinvoer Digitale audiouitvoer
PCM Alle PCM
Automatisch / Passeren MPEG PCM
Dolby Digital Dolby Digital
Dolby Digital Plus / Atmos (Optical) Dolby Digital 
(HDMI ARC) Dolby Digital Plus / Atmos
Badge

Ja ik heb het gevonden en heb hem daar nu op dolby gezet maar in de app veranderd er niet veel daar staat hij nog steeds stereo pcm

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet hoe die moet staan voor een Arc, maar je zult het daar toch ergens moeten zoeken.
Wat geeft netflix?
Is de tv uitzending wel DD? Wellicht geeft info op de tv wat meer informatie over het geluid wat de uitzending geeft. Is dit overal stereo dan moet je ook in de instellingen van de decoder van de tv aanbieder mogelijk nog wat aanpassen. 


 

 

Badge

Ok ja want zou die dat in de app automatisch moeten aanpassen?

want ik heb dat wel gevonden indd van dolby digital alleen naar de app past hij het niet aan bedankt voor je tijd en moeite 👍🏼

Reputatie 7
Badge +3

En dan heb je ook nog deze.

Met behulp van eARC ondersteund audio-apparaat

Instellingen  Pictogram Alle instellingen  Geluid  Aanvullende instellingen  eARC

eARC is een technologie die sneller meer geluidsinformatie kan verzenden en ontvangen dankzij de grotere bandbreedte dan bestaande ARC's. U kunt genieten van tv-geluid met een hogere kwaliteit dan ARC via een aangesloten audio-apparaat. 

  1. Sluit een audio-apparaat dat eARC ondersteunt aan op de poort HDMI (ARC).
  2. Stel Geluidsuitgang in op HDMI ARC.
  3. Stel eARC in op Aan.

 

Reputatie 7
Badge +3

De app laat automatisch zien wat er door je Arc ontvangen wordt. In de app kun je niets aan te passen.

Badge

Ok dan moet ik verder zoeken want die e arc heb ik ook al zo staan snap er niks van speciaal die tv ook gekocht omdat alles het ondersteund  haha m..

Miss komt het omdat ik hiervoor bose had en dat dan toch beter is. terwijl ik dacht dat dit bovenaan stond als het  beste geluid 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken de Bose niet vwb geluid, maar Sonos zal/mag daar niet voor onder doen. Maar zolang je stereo ziet staan in de app is dat niet optimaal. 
Hoe is het geluid wanneer je muziek laat afspelen via de app, dus zonder tv?

Badge

Er is wel wat veranderd want ik heb nu dit in de app

 

Badge

Maar dit is wel in videoland

Badge

Als ik weer terug ga naar gewone tv dan gaat die weer terug naar stereo pcm

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet of je in videoland nog iets kan kiezen welke geluidsstream je moet gebruiken. Het wordt echt stap voor stap proberen. 
Sonos speelt wat er binnenkomt, niets meer en niets minder. Je zult dus alle instellingen moeten goedzetten van zoel de decoder, de tv als de verschillen app instellingen. Tip: YouTube speel uitsluitend stereo. 

Badge

Ok ik ga morgen weer verder bedankt fijne avond 

Zelfde probleem. Geluid erg teleurstellend. Vroeger was mijn oude tv aangesloten op een versterker met 4 luidsprekers. Het geluid was 1000 keer beter. 
 

Arc produceert onaangenaam hel schel basloos geluid. Bij afspelen tv of dvd. Trekt op niets. Amper beter dan de luidspreker van de TV! 

Reputatie 7

@Phuys Op deze manier voegt je bericht niet veel toe. wat heb je al geprobeerd om het te verbeteren (zie alle berichten hierboven)?

Niets! Ik snap niets van pcm dolby stereo surround 2.0. Dat moet de “vooruitgang in de technologie” voor mij doen. Plug and play…?

Reputatie 7

OK. Dus je gaat niet om hulp vragen?

Reputatie 5
Badge +3

Beste @Phuys 

Er is op dit forum en internet een hele hoop informatie te vinden over Sonos en soundbars. Het idee van plug en play zou moeten werken maar U moet altijd zelf bepaalde instellingen of voorkeuren  instellen. Misschien kunnen ze U hier op dit forum bij helpen. Want deze soundbar zou bij iedereen echt goed kunnen/moeten klinken. 

 

Ik kan Dolby Digital niet selecteren op mijn tv. 

TV is een Samsung Q80 series (65)

Sonos Arc, Sonos Sub (gen 3) en 2 x Sonos One

Reputatie 7

Welke bron kijk je naar bij deze instelling? Probeer een bron te vinden waarbij je ook Dolby Digital in kunt stellen. Eventueel ook DD op het kastje van KPN of Ziggo.

Lukt niet tijdens het kijken naar:

  • Samsung Bluray-speler 
  • Telenet digicoder (Vlaamse decoder)
  • Netflix
  • Youtube
  • Amazone Prime

Steeds geen mogelijkheid om te kiezen. 
Op de Sonos app altijd Stereo PCM. 
 

Muziek streamen via Spotify geeft wel goed geluid op de Arc. 

Reputatie 7

En als je eens gewoon de TV tuner zou proberen (evt. zelfs zonder afgestemd te zijn op een kanaal).

Moet ik dan de coax-kabel rechtstreeks aansluiten op de tv? 

Reageer