Beste,
Een luxeprobleem hier.
Ik twijfel tussen de Sonos Arc + Sub. En de Sonos amp.
Momenteel hebben we 2 vloerstaanders die aangesloten zitten op een marantz Stereo receiver + platenspeler. Dat klinkt erg goed. Genoeg power zonder sub. Echter zijn dit flinke speakers. Een LG tv uit 2021 (Nanocell) met eArc.
Aan de muur achter de bank hangen 2 Ikea Symfonisk panelen in stereo. Deze worden gebruikt overdag voor radio gebruik. Dus heel de dag muziek. En dat werkt prettig, en gaat niet vervelen.
Bedoeling is dat met de Sonos Arc en of Sonos Amp we die speakers als achter speakers gaan gebruiken als we een film kijken. Dat kan met beiden wat ik begrijp. Dus daarmee zitten we goed.
Sonos Arc:
Zelf vind ik de Sonos Arc een mooi toestel. Daarmee vallen de grote speakers weg, en de marantz en krijgen we een opgeruimd meubel. Dat we in geluid achteruit gaan dat zal een feit zijn. Er zal dan wel een sub bij moeten omdat we bij een film wel wat oomph willen. En natuurlijk een Sonos connect om de platenspeler aan te sluiten (platenspeler heeft een amp aanboorde). Qua kosten is dit duurder daar ben ik me van bewust, echter is dat nu niet het grootste issue, dat is berekend.
Ik heb heel veel positieve YouTube video’s gezien. Echter ook wat minder, zoals die van John Darko. Die vergelijkt het met een set dali speakers en een rotel receiver die ongeveer hetzelfde kosten. Wat mij aan het denken zet, gezien ik in principe vergelijkbaar heb. Nu zie ik ook dat met de nieuwe update er weer veel meer klachten zijn. Ik kijk regelmatig op YouTube naar Peter Pee. Die charts zeggen me dan weinig.
Sonos Amp:
Huidige speakers blijven, en de Sonos amp vervangt de Marantz. Daarmee houden we een zelfde soort klank als wat we nu hebben. Echter blijven dan de grote speakers dus het is minder “ clean” . Het probleem een beetje met deze speakers is dat je ze niet echt kunt benutten als de buren thuis zijn. Qua aanschaf scheelt het een sub en connect amp. Echter is dit niet de bepalende factor.
En waar ik een beetje meezit is dat je ook over de Sonos Amp wat dingen leest die negatief zijn.
Zoals Lipsync
Geen center speaker
Mijn voorkeur gaat voor de Arc + sub. En ik neem wat geluids verlies voor lief. Echter door de recente ontwikkelingen en verhalen hier op het forum over de Arc ben ik gaan twijfelen wat te doen.
Ons gebruik:
De hele dag draait radio over de Ikea panelen. Rustig achtergrond muziekje. Dat hoeft niet te klapperen, dat word vermoeiend. In de avond willen we nog wel eens een plaatje draaien. En we hebben ook een leuke collectie dvd’s / blurays. Die we zeer regelmatig bekijken. En ook Netflix & Hbo draaien veel.
Dus ons gebruik zal zijn : 35% muziek en 65% Films / Series/ Netflix
Onze kamer zal zijn 5 x 6m met een open keuken daaraan.
We hebben al reeds Sonos speakers bij de kids op de kamer. De symfonisk lampen met speaker.
Het Sonos kamp bevalt prima verder.
Dus ja wat is wijsheid om te doen.