Sonos ARC schel

  • 3 December 2020
  • 3 reacties
  • 734 Bekeken

Goedenavond beste Sonos gebruikers / medewerkers.

Zelf heb de volledige Sonos home theater set (ARC,SUB,2X ONE) 

Het begon met 2x de Ones deze klonken echt waanzinnig goed !! De Soundbar liet wat langer op zich wachten door de levertijd. Maar hoe meer ik naar de One’s luisterde hoe meer ik me op de soundbar verheugde. Toen de ARC binnen kwam direct de SUB/One’s toegevoegd & trueplay. Het geluid viel me echt behoorlijk tegen ! Het is goed maar zeker niet wat je verwacht van een soundbar van 900 euro !! Het geluid onder de 40% is prima maar niet spectaulair. En boven de 50% klinkt het verschrikkelijk naar mijn mening !

Als ik films aan het kijken ben lijkt het wel af de warmte van de spraak verloren gaat, de hoge tonen zijn te hoog en klinken zelfs metaal achtig naar mijn gevoel. 

Ik heb met meerdere apparaten geprobeerd te trueplayen maar zonder succes. Ik hoop telkens dat er een update komt. Ik heb dit ook al meerdere malen zien vermeld worden op het engelse Sonos forum. Wel dat het is vastgesteld is (ook door Sonos Staff) Maar geen oplossing.. 

 

Is er een oplossing /  Zijn er meer gebruikers die dit ervaren ? 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je zegt dat je het al gemeld heb op andere fora en ik neem aan ook antwoorden gekregen hebt.
Hier zullen de antwoorden niet veel anders zijn ben ik bang.

Enige wat ik kan toevoegen om goed te kijken of stemversterking uit staat, dit geeft bij mij een schel geluid.

Verder zou ik het niet weten daar je ook al Trueplay hebt uitgevoerd.

 

 

Reputatie 7

Nog eens een Trueplay doen met een wat oudere iPhone?

Hallo,

 

Ik bezit de zelfde set als de topic starter, ervaar het zelfde probleem. Bij gebruik tijdens tv/film is het geluid zeer goed. Echter als er muziek (spotify of radio) uit moet komen dan laat dit te wensen over.

Het maakt niet uit welke iPhone ik gebruik. (7,8,10,11) om trueplay uit te voeren. Geluid blijft schel en mist body. Het lijkt wel of er geen mid tones meer inzitten die de Arc produceert . Bij het Gebruik van de ARC samen met de One’s (zonder sub) klinkt het geluid een stuk voller. Echter als de Sub er bij gezet wordt gaat de Arc over in een andere stand waardoor de mid tones er slecht uitkomen. 

Ik neem aan dat gezien de prijs van deze combinatie het muziek geluid er veel beter uit kan komen dan wat er nu wordt geproduceerd. Ik hoop dan ook dat er mensen van Sonos mee kijken op dit forum en eens met development gaan overleggen. Dit zou toch met een Software update op te lossen moeten zijn. Als tip mogelijke niet alleen een BAS en TREBBLE slider maar ook een Mid Tone slider of nog beter een 5 kanaal EQ.