Skip to main content
Vraag

Sonos Arc schakelt niet om

  • 1 June 2024
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een Sonos Arc soundbar aangesloten op de Samsung Smart TV, als ik de tv aanzet dan gaat het geluid via de Soundbar, echter als ik eerst muziek stream naar de Soundbar en daarna overschakel naar tv dan schakelt het niet naar tv geluid.

De HDMI kabel zit in de tv op ARC en de andere kant in de HMDI aansluiting van de Soundbar.

6 Reacties

Reputatie 7

Staat TV Autoplay aan?

 

Ja die staat aan in de Sonos app

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met mijn Arc soundbar! Het heeft anderhalf jaar goed gewerkt (vanaf april2023) en ineens heb ik dus geen geluid op mijn Samsung TV als ik hem aanzet. Na veel gepruts met mijn tv-instellingen was het probleem nog steeds niet verholpen en ging ik mijn Sons app (iOS) checken...een update. En wat voor slechte update, daar waar ik voorheen alles netjes kon vinden is me nu niets meer duidelijk. Ik kan met de beste wil van de wereld niets in de app vinden over autoplay. Dus rest me niets anders dan na het aanzetten van de TV mijn telefoon te gaan zoeken om mijn tv bron te activeren (die overigens soms ook spontaan helemaal verdwenen is uit de app, maar die weer verschijnt nadat ik mijn router opnieuw heb opgestart). Ik baal hier heel erg van. Zo’n duur geluidssysteem wat gestuurd wordt door een bizar slechte app. Als ik alles hier zo lees, rest mij niets anders dan te wachten totdat de iOS app weer geupdate wordt. Ik ben witheet, maar kan ook hier niet vinden hoe ik Sonos per mail kan bereiken om ze een gepeperde mail te sturen.

Reputatie 3
Badge

CEO SONOS: Patrick Spence

Voor de gepeperde mail...

ceo@sonos.com

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met mijn Arc soundbar! Het heeft anderhalf jaar goed gewerkt (vanaf april2023) en ineens heb ik dus geen geluid op mijn Samsung TV als ik hem aanzet. Na veel gepruts met mijn tv-instellingen was het probleem nog steeds niet verholpen en ging ik mijn Sons app (iOS) checken...een update. En wat voor slechte update, daar waar ik voorheen alles netjes kon vinden is me nu niets meer duidelijk. Ik kan met de beste wil van de wereld niets in de app vinden over autoplay. Dus rest me niets anders dan na het aanzetten van de TV mijn telefoon te gaan zoeken om mijn tv bron te activeren (die overigens soms ook spontaan helemaal verdwenen is uit de app, maar die weer verschijnt nadat ik mijn router opnieuw heb opgestart). Ik baal hier heel erg van. Zo’n duur geluidssysteem wat gestuurd wordt door een bizar slechte app. Als ik alles hier zo lees, rest mij niets anders dan te wachten totdat de iOS app weer geupdate wordt. Ik ben witheet, maar kan ook hier niet vinden hoe ik Sonos per mail kan bereiken om ze een gepeperde mail te sturen.

Wat wil je met een gepeperde mail bereiken? Sonos weet precies wat er aan de hand is en de CEO heeft waarschijnlijk al honderden mails gehad. Beter is het om toch nog lokaal te zoeken wat er aan de hand is of om een diagnose van je systeem te maken om dan vervolgens te bellen met Sonos. 
Waarom heeft de een wel last en de ander niet of veel minder. Zoals @106rallye aangegeven heeft is autoplay gewoon onderdeel van de app en het zou toch vreemd zijn dat hij dit wel ziet en iemand anders niet. 

Reputatie 7

@Pet69 De nieuwe app is begin mei 2024 gelanceerd. Als je die pas nu op je telefoon krijgt, vraag ik mij af of je systeem wel is geüpdatet. Dat zou mogelijk kunnen helpen. Via “Beheer” in de nieuwe app zou je dat moeten kunnen doen. Eventueel ook via de PC-app.

Reageer