Sonos ARC met 2 Amps combineren.

  • 4 January 2023
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo,

 

kan je een sonos ARC en 2 sonos amps connecteren met elkaar als 1 ruimte?

ik heb dit vroeger al eens voorgehad maar Sonos werkte hieraan zei mijn leverancier al meer nieuws?

 

mvg,

 

KB


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Nee, dat kan niet. Is ook niet nodig, want de Arc is al FL-Center-FR en de Amp doet dan de achterspeakers. Het zou mij verbazen als Sonos hier aan werkte (maar ik ben vaker verrast)……

@106rallye 

 

bedankt voor de uitleg.

ik zoek nog naar een oplossing. 

als tv speelt mag het idd ARC en amp zijn.

als tv niet speelt moet het de 2amps zijn. 

dus ik zou via domotica de groepen moeten kunnen beïnvloeden dmv een sfeer. 

 

 

Reputatie 7

Dat kan niet. Je kunt wel de Arc met één Amp in een surroundopstelling zetten, een “kamer” in Sonos-speak en dan de andere Amp in een extra “kamer” die je samen kunt “groeperen”. De Arc speelt dan echter altijd mee, tenzij je die ook in een aparte kamer zet, maar dan heb je geen surroud meer. Sonos laat zich niet op de door jouw bedoelde wijze aansturen.

nog een vraag Sonos ARC en sonos port koppelen in 1 kamer maakt hij daar dan surround van?

Sonos port kan dan een extra versterker doen aangaan via de 12V trigger.

 

 

 

Reputatie 7

Nee, de Port is niet geschikt voor surround. Als je bij Sonos surround wilt moet je je aan de door hen samengestelde setjes houden.

PS “koppelen” is een vaag begrip. Sonos spreekt in het engels van “pairing”, voor een stereopaar, “bonding” voor een surroundopstelling en “grouping” voor groeperen van kamers. Juist “koppelen” kan alle drie betekenen. Jij zou “bonding” willen doen voor een Port en die kan dat niet.