Skip to main content
Antwoord

Sonos Arc in combinatie met LG C1 TV. Audio valt weg

• August 28, 2025
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Sinds een aantal jaar hebben we een LG OLED C1 scherm met een Sonos Arc via de earc HDMI poort aangesloten. In het begin hadden we het issue dat het geluid soms wegviel tijdens het kijken naar TV, afspelen van een BluRay of bij gebruik van een streaming app. Alleen de laatste periode komt dit steeds vaker voor nu in combinatie met één luide toon of een continue luide toon voorafgaand bij het wegvallen van de audio. Alleen door het uit- en aanzetten van de TV verhelpt het probleem tijdelijk. Wat verder soms gebeurt is dat de TV vastzit: kan niet meer uitgeschakeld worden of de TV en StreamingApp stopt ermee

Stappen die zijn ondernomen: fabrieksreset van de Sonos Arc en TV. HDMI kabels vervangen. WIFI instellingen aangepast om ervoor te zorgen dat de Sonos alleen gebruik maakt van Kanaal 6.

Helaas heeft dit niet geholpen. Inmiddels ook twee keer contact opgenomen met Sonos Support. Alleen zij konden niets vinden. Aangezien het afspelen van muziek zonder issues verloopt is mijn vermoeden dat het toch iets is met de TV. We overwegen om de TV te vervangen door een LG C4 of C5. 

Heeft iemand ervaring met de combinatie van een C4/C5 toestel icm de Sonos Arc en wegvallende audio. Want we hopen het issue niet terug te krijgen.

Beste antwoord door Astrid L

Hé ​@Nautilus7674 , welkom in de Sonos community! 

Ik passeer even om je draadje een kleine bump te geven, zodat één van onze meer technisch onderlegde forumleden je hopelijk wat verder kan helpen. 😄

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Hé ​@Nautilus7674 , welkom in de Sonos community! 

Ik passeer even om je draadje een kleine bump te geven, zodat één van onze meer technisch onderlegde forumleden je hopelijk wat verder kan helpen. 😄