Beantwoord

Sonos ARC hoe weet ik of Atmos is ingeschakeld



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

34 Reacties

Reputatie 7

Die update is om eARC op de TV te krijgen. Voor Atmos via DD+ (zoals bij apps op de TV, geen eARC nodig) ben je afhankelijk van de app. Bij jou doet de Netflix-app naar het lijkt geen Atmos?

Reputatie 1
Badge +1

Helaas lukt het niet om via de Netflix app van de samsung atmos te krijgen. ook de updates lijken niet naar de 2018 modellen te komen. Schandalig van Samsung.

Het werkt wel via de KPN Box, als je hierop de Netflix app opent heb je gewoon atmos. Ook als je een Apple TV hebt werkt het voor alle bronnen. De lipsync lijkt bij mij niet op te treden.

Reputatie 7

Ik heb nog ergens gelezen dat Netflix wel Atmos zou geven als het eerst op een andere app (zoals Amazon Prime) wordt aangezet. Heb je zoiets al geprobeerd?

Reputatie 1
Badge +1

Yep dat heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij. Dat hebben sommige mensen met een 2019 model.

Helaas lukt het niet om via de Netflix app van de samsung atmos te krijgen. ook de updates lijken niet naar de 2018 modellen te komen. Schandalig van Samsung.

Het werkt wel via de KPN Box, als je hierop de Netflix app opent heb je gewoon atmos. Ook als je een Apple TV hebt werkt het voor alle bronnen. De lipsync lijkt bij mij niet op te treden.

Vandaag maar een Apple TV 4K gehaald, omdat mijn Netflix app op de tv ook geen dolby atmos geeft. Helaas lukt het mij nu ook nog niet Om dolby atmos geluid te verkrijgen, ook niet als ik de Netflix app open via Apple TV. Heb deze op dezelfde manier aangesloten als jij hebt gedaan met de kpn box. Met losse test dolby atmos bestanden via een usb stick lukt het overigens wel..

Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik het graag! 
 

 

Reputatie 7

Een Apple TV geeft, naar ik heb  begrepen, Atmos uit via multichannel LPCM. De Arc kan daar pas na een (aangekondigde) update iets mee…..

Zie https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/multichannel-pcm-on-sonos-arc-timeline-6843716

Badge +1

Hoi ben nieuw met Sonos. En heb net de beam in huis, met twee Sonos one’s. Twijfel of ik moet upgraden naar de arc.
Ik heb een tv van lg uit 2013 die heeft een arc aansluiting. Maar de netflix tv app geeft alleen 5.1 weer. Heb een premium abonnement. Maar ben bang dat mijn tv te oud is. Op mijn laptop app (windows 10) geeft hij wel een atmos logo in de app. Die zou ik met een hdfury Arcana hun kunnen koppelen. Maar dat wil ik niet steeds doen.
Is het mogelijk om via een chromecast via de tv atmos te krijg evt met een hdfury Aalrcana adapter?

Reputatie 7

Je TV zal gezien de leeftijd geen DD+ signaal met Atmos doorgeven aan een Arc - van de apps op je TV zul je dan dus geen Atmos krijgen. Aan de andere kant: heb je navraag gedaan bij LG?

As je TV geen Atmos doorgeeft betekent dat dat je moet weergeven vanaf een externe bron. Omdat die geen HDMI-ARC heeft is de Arcana inderdaad een goede oplossing. As ik de review van https://www.whathifi.com/news/chromecast-with-google-tv-adds-remote-control-and-smart-ui lees, heeft heeft de gewone Chromecast geen Atmos, alleen de nieuwe. Deze is nog niet in Nederland leverbaar. Een Nvidia Shield is ook een oplossing, mogelijk is de Pro nodig voor Atmos, dat weet ik niet zeker.

Gezien de nodige investeringen en de extra complicatie die je toevoegt: is het niet handiger als je eens kijkt naar een nieuwe TV?

Badge +1

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Maar heb de Sonos net thuis door de commissie :)
Als ik dan nu ook over een nieuwe tv begin, uhm ik wacht nog wel even dan :)