Sinds enige weken zijn wij in het bezit van een Sonos Arc. Prachtig geluid, als ie het doet. Het probleem is alleen dat wij elke dag bij het voor het eerst aanzetten van de tv problemen hebben met het geluid. Het geluid valt dan om de paar seconden een seconde weg. De enige remedie hiervoor is de voeding van de Sonos eruit trekken en weer terug doen. Daarna doet hij het de rest van de dag prima, ook als je hem tussendoor uit zet. De volgende dag herhaalt het probleem zich echter weer.
Op een Engelstalig Sonos-forum kwam ik al meerdere mensen tegen met hetzelfde probleem, die allen ook geen oplossing hadden gekregen, dus ik probeer het hier ook maar eens. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik elke dag een stekker uit het apparaat moet trekken? Dat lijkt me ook niet heel bevorderlijk voor de levensduur van de stekker…
Nog wat technische gegevens:
tv - Samsung The Frame 2020, tegelijk met de Arc aangeschaft. (Waarvan de e-arc verbinding niet werkt, maar dat is blijkbaar een known issue en het is wachten op een update van Samsung) eArc staat nu uit in de instellingen, omdat er helemaal geen geluid komt als die aan staat. We gebruiken deze poort echter wel en dit levert alsnog prima surroundgeluid.
Arc aangesloten via Hdmi, met twee Sonos One’s als surround opstelling.
De problemen doen zich voor met alle invoerbronnen van de tv (settopbox, netflix, Disney+, etc.). Geluid afspelen via Spotify gaat echter prima, dan zijn de haperingen er niet.
Invoerkanaal van geluid aanpassen (van tv boxen naar HDMI en weer terug) helpt niet. Als ik het geluid op tv-boxen zet, springt hij automatisch weer terug naar de hdmi poort waar de Arc op zit. Met nog steeds haperend geluid.)
Iemand een idee?