Vraag

Sonos ARC - geen DOLBY ATMOS

  • 10 December 2020
  • 10 reacties
  • 1414 Bekeken

Badge

Na wat opzoekingswerk, stel ik vast dat veel mensen dit probleem hebben en hiermee sukkelen.
Ook ik heb hier geen antwoord op gevonden op vandaag…

Opstelling:

  • SAMSUNG TV QE55Q77T (model 2020)
  • 1x Sonos ARC (aangesloten met bijgeleverd HDMI in TV Earc)
  • 2x Sonos One (surround speakers)
  • 1x Sonos Sub Gen3
  • Woonkamer: Ca 6m breed

Alles werkt perfect, alleen geen atmos gevoel.
Nog (hopelijk) geen ‘briljant geluid’ en ruimtevullend geluid rondom mij gehoord. Stereo-gevoel, de 5.1 werkt wel.

App S2 geeft aan sat Atmos actief is.


Op vandaag zijn 899€ helemaal niet waard en teleurstellend!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Tja als je app aangeeft dat er Atmos content wordt afgepeeld, dan zal dit het zijn.
Content is erg bepalend wat je gaat horen.
Net als de surround speakers zullen de Atmos speakers veelal laag/uit staan en alleen vol gaan als de maker van de film het wil.
Er zijn een handje vol films die optimaal gebruik maken van Atmos, en dan alleen maar bepaalde scene’s, zoek maar even op. (John Wick3, Jupiter Escending….etc)
Helaas kun je de Atmos speakers niet zelf sturen doormiddel van volume oid…. 

Badge

Bedankt voor respons.

Als dit effectief zo is, wat een teleurstelling!!!

Ik stream muziek van Tindal via Nvidea en deze ondersteunt ook bij bepaalde songs Atmos. Buiten dat het loepzuiver is ook geen surround ervaring. 

 

Ik kan het bijna niet geloven dat dit het is... 

De support bij Sonos en Samsung laat ook te wensen over waardoor je als consument daar staat he, ... met je dure installatie!

Reputatie 7

Voor mij is je titel wat misleidend. Je hebt wel Atmos, maar niet “het Atmos gevoel". Je zegt dat veel anderen dit ook hebben, maar ik zie vooral mensen die moeite hebben Atmos te krijgen wegens incompatibiliteit van hun apparatuur.

Muziek van Tidal via een Nvidia Shield zou inderdaad moeten lukken, zie Sonos ARC and TIDAL Atmos? | Sonos Community Als je app dan zegt dat je inderdaad Atmos op je Arc afspeelt, dan is dat het. Heb je getest of je inderdaad Atmos content hoort (de up firing speakers van de Arc)? Hoe is het bij films?

Voor mij is het vooral de vraag wat je verwacht had; je hebt “geen atmos gevoel". Ik kan mij voorstellen dat dat ook voor iemand van een supportafdeling moeilijk is, zeker als er technisch niets mis is. Misschien waren je verwachtingen te hoog. Dat kan erg persoonlijk zijn.

Badge

Voor mij is je titel wat misleidend. Je hebt wel Atmos, maar niet “het Atmos gevoel". Je zegt dat veel anderen dit ook hebben, maar ik zie vooral mensen die moeite hebben Atmos te krijgen wegens incompatibiliteit van hun apparatuur.

Muziek van Tidal via een Nvidia Shield zou inderdaad moeten lukken, zie Sonos ARC and TIDAL Atmos? | Sonos Community Als je app dan zegt dat je inderdaad Atmos op je Arc afspeelt, dan is dat het. Heb je getest of je inderdaad Atmos content hoort (de up firing speakers van de Arc)? Hoe is het bij films?

Voor mij is het vooral de vraag wat je verwacht had; je hebt “geen atmos gevoel". Ik kan mij voorstellen dat dat ook voor iemand van een supportafdeling moeilijk is, zeker als er technisch niets mis is. Misschien waren je verwachtingen te hoog. Dat kan erg persoonlijk zijn.

Als ze dit verkopen onder dolby atmos mag je toch wel enige vorm van surround effecten verwachten??

Ik citeer: 

"Indrukwekkend geluid én elegant design".

"Laat al je entertainment tot leven komen met de fantastisch realistische sound van Arc, met Dolby Atmos".

"De geavanceerde processor van Arc creëert vijf horizontale phased-array-kanalen die op meesterlijke wijze (en exact het juiste moment) het geluid vanuit alle richtingen naar je oren breng.

"Laat al je entertainment tot leven komen met surround sound van bioscoopkwaliteit". 

Momenteel is dit niets, alsof ik naar een stereobox luister. Waarom zitten er dan 11 (!) luidsprekers in dit toestel? 

Voor een systeem van 2.100€ mag je toch wel iets verwachten?

 

Begrijp dat dit misschien persoonlijk kan zijn, maar zou toch graag eens weten of dit bij andere gebruikers ook zo is?

Reputatie 7

Daar zou ik ook nieuwsgiering naar zijn. Nogmaals: heb je getest of de Arc inderdaad naar boven geluid uitgeeft en je surround speakers iets doen? 

Reputatie 5
Badge +3

Er is nog maar weinig echte Atmos content beschikbaar via streaming diensten.
Vaak is het een up-mix naar 7.1…..
Speel dezelfde scene maar eens af 5.1 en dan 7.1…..

als je echt wilt testen dan zal via Blue-ray oid af moeten spelen.

 

Reputatie 7

@Langbeest Het lijkt @Smetje01 vooral te gaan om Atmos via Tidal, niet van bijvoorbeeld Netflix, maar dat kan wel goed zijn om eens te testen of de speaker technisch OK is en of dan wel het “Atmos gevoel” ontstaat.

Reputatie 5
Badge +3

@106rallye aha, oke dat zag ik over het hoofd.
 

Badge

@Langbeest Het lijkt @Smetje01 vooral te gaan om Atmos via Tidal, niet van bijvoorbeeld Netflix, maar dat kan wel goed zijn om eens te testen of de speaker technisch OK is en of dan wel het “Atmos gevoel” ontstaat.

Neen hoor, is voor alles in het algemeen.

Heb deze ochtend contact gehad met support en ze zeiden dat alles in orde was maar dat het signaal enkel PCI zou zijn. 

Straks nog even terugbellen want was aan het werk. 

Dan kunnen ze de inkomende signalen real time zien.

Hopelijk heb ik gelijk en kunnen ze het oplossen:)

Reputatie 5
Badge +3

PCI of PCM