Vraag

SONOS ARC en Philips 65OLED807 geluid issues

  • 3 January 2023
  • 7 reacties
  • 1301 Bekeken

Badge

Onlangs hebben we een Philips 65OLED807 gekocht. We hebben echter regelmatig issues met het geluid. Dat hadden we niet met onze SONY KD uit 20202. Dat werkte de ARC prima.

lAs het werkt, werkt het prima en is het geluid prima. Echter, het regelmatig gebeurt het volgende:

(1) Radio wordt gestreamd via de Sonos.

(2) We zetten de TV aan om iets te kijken.

(3) We starten een APP/Streaming dienst op. 

(4) Het geluid wordt dan alleen via de TV-speakers afgespeeld.

Als we het geluid via de instelling naar de SONOS willen 'verplaatsen', krijgen we bij de geluidsinstellingen de melding "Er kan niet naar het audiosysteem worden geschakeld. De tv-luidsprekers zijn in gebruik"

Overschakelen naar de SONOS is dan niet mogelijk. Dit probleem hadden we met de Sony KD65A85 nooit.

Op internet heb ik bij Philips én Sonos in communities gekeken en kom wel vergelijkbare problemen tegen, maar....geen oplossingen.

Mijn vraag is of jullie dit probleem herkennen en zo ja, hebben jullie een tip voor ons om dit probleem op te lossen?

- Op welke HDMI-poort kan ik de SONOS ARC het beste aansluiten? Is dat de ARC of de enige eARC poort?

- Maakt het voor de Philips TV uit welke HDMI-kabels we gebruiken? Zijn nu high-speed met ethernet (kan niet zien of dat HDMI 2.0 of 2.1 is?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Met Philips lees ik inderdaad meer problemen. Antwoord op je vragen:

  • als je alleen van streamingdiensten Atmos krijgt is ARC voldoende, eARC is niet nodig (de extra bandbreedte bij eARC is pas nodig bij ongecomprimeerde Atmos, bijvoorbeeld van een BD-speler).
  • gebruik je de HDMI-kabel van Sonos niet? De “hogere” kabels zijn vooral van nut voor beeld - voor geluid zijn eenvoudiger kabels ook prima.

Hoi Allemaal,

Heb al jaren Philips.
Nog nooit problemen tegen gekomen.
Dat kan natuurlijk ook.

Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn 65OLED934. Op geen enkele HDMI poort wordt de ARC herkent. Al verschillende HDMI kabel geprobeerd maar geen succes. De Sonos ARC werkt wel met de afstandsbediening maar dit heeft dus totaal geen functie. Het geluid gaat niet naar de ARC sub of SL’s

Reputatie 7

Als de TV de Arc niet herkent zou het ook kunnen zijn dat Easylink (Philips-spraak voor HDMI-CEC) uit staat.

Het probleem was eigenlijk makkelijk op te lossen. Ik had bij mijn Sonos ook een dure HDMI kabel gekocht. Het blijkt dat die dure kabels gewoon niet passen in de HDMI poort van de Sonos. Dus door een heel goedkope HDMI kabel te gebruiken werkt het wel.

Reputatie 7
Badge +3

@Mister Dy  Vanwaar de conclusie dat de kabel niet in de HDMI poort van de Sonos past? Passen doen ze natuurlijk altijd, HDMI is HDMI vwb de stekker. Het zou dus ook zomaar kunnen zijn dat het probleem aan de Philips kant zit.

Ik zeg niet dat het zo is, maar geef alleen aan dat er 2 verbindingen zijn die een probleem kunnen veroorzaken.

Reputatie 7

Omdat het "slechts” om geluid gaat is een hele dure kabel ook niet nodig - geluid heeft veel minder bandbreedte nodig dan beeld. De bij de soundbar geleverde kabel is goed genoeg.

HDMI is een standaard. Dat betekent dat kabels altijd zouden moeten passen. Maar ik heb op mijn oude WDTV ook wel eens gehad dat een dure kabel niet werkte en een goedkope wel.