Onlangs hebben we een Philips 65OLED807 gekocht. We hebben echter regelmatig issues met het geluid. Dat hadden we niet met onze SONY KD uit 20202. Dat werkte de ARC prima.
lAs het werkt, werkt het prima en is het geluid prima. Echter, het regelmatig gebeurt het volgende:
(1) Radio wordt gestreamd via de Sonos.
(2) We zetten de TV aan om iets te kijken.
(3) We starten een APP/Streaming dienst op.
(4) Het geluid wordt dan alleen via de TV-speakers afgespeeld.
Als we het geluid via de instelling naar de SONOS willen 'verplaatsen', krijgen we bij de geluidsinstellingen de melding "Er kan niet naar het audiosysteem worden geschakeld. De tv-luidsprekers zijn in gebruik"
Overschakelen naar de SONOS is dan niet mogelijk. Dit probleem hadden we met de Sony KD65A85 nooit.
Op internet heb ik bij Philips én Sonos in communities gekeken en kom wel vergelijkbare problemen tegen, maar....geen oplossingen.
Mijn vraag is of jullie dit probleem herkennen en zo ja, hebben jullie een tip voor ons om dit probleem op te lossen?
- Op welke HDMI-poort kan ik de SONOS ARC het beste aansluiten? Is dat de ARC of de enige eARC poort?
- Maakt het voor de Philips TV uit welke HDMI-kabels we gebruiken? Zijn nu high-speed met ethernet (kan niet zien of dat HDMI 2.0 of 2.1 is?