Vraag

sonos arc connecten met blu ray speler

  • 2 November 2020
  • 7 reacties
  • 1505 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik probeer een philips blu ray speler te koppelen aan mijn sonos arc, maar wat blijkt nu. De blu ray speler heb ik op hdmi 4 zitten en de sonos arc op mijn hdmi 2 ( arc ). Wanneer ik dan de blu ray speler aanzet krijg ik geen beeld of geluid, dus helemaal niks. Hij verspringt wel naar hdmi 2 waarop mijn sonos arc zit. Als ik dan weer naar hdmi 4 ga van de blu ray speler krijg ik nog steeds geen signaal. Hoe kan dit? Want ik wilde een blu ray speler koppelen, zodat ik wel een 5.1 ervaring kan krijgen ipv alleen stereo uit de ps4.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Dank je alvast.

Nick


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Werkt het wel als je een andere HDMI-aansluiting probeert?

Werkt het wel als je een andere HDMI-aansluiting probeert?

Nee helaas niet. Precies hetzelfde. 

Reputatie 7

Twee dingen:

  • het lijkt erop dat de blu ray stoort op de Beam - ik heb daar geen oplossing voor;
  • je zou gewoon 5.1 van de PS4 moeten krijgen -  waarom lukt dat bij jou niet?

Kun je dus eens je geluidsinstellingen n op de TV en de PS4 posten?

Kan geen post plaatsen op dit moment vanwege werk, maar mijn tv staat ingesteld op hdmi arc 2 en niet op pcm maar automatisch. En mijn ps4 staat op bitstream 5.1, maar als ik een game speel is dit geen probleem maar wanneer ik er een blu ray in doe, dan speelt die alleen stereo 2.0 af. Ook als het een blu ray is met 5.1. En ik weet dat die geen dts afspeelt de sonos arc.

Reputatie 6
Badge +3

Dit is voor mij nu DE grote reden (samen met ontbreken DTS) dat ik geen TV oplossing wil van Sonos. Je bent afhankelijk van de HDMI doorgifte van je TV en dat vind ik een zware strategiefout van Sonos aangezien er meer en meer bronnen zijn die niet van je TV afkomen. Mediaplayers, BluRayspelers, Playstations, IP TV kastjes,  enzovoorts. Het is vragen om ellende als dat allemaal via je TV naar de Sonos moet.

Hier heb jij dus helemaal niks aan :nerd: .  Aan dit wellicht wel: als ik voor een TV oplossing van Sonos zou gaan, dan altijd via deze Arcana in combinatie met een goede HDMI switch zoals deze

Deze oplossing wordt ook gebruikt om een Sonos Arc aan een beamer te koppelen.

Reputatie 7

@Nickske Ik vind @Eddie the Eagle wat streng. Op zich werkt het bij mijn huidige (2019) TV prima. De Nvidia Shield geeft Dolby Digital (via Kodi ook als het bronmateriaal DTS is), de PS4 geeft prima surround; ik ben er blij mee. Op de verschillende Sonos-fora lees je echter wel vaker problemen. Voor het gros van de gebruikers (die ik ergens anders op het forum al eens gekenschetst heb als “wel geld, geen tweaker”) is de weg via de TV het eenvoudigst en zorgt deze voor weinig kabel-zooi.

Voor waar het Dolby Digital van Blu-Rays via de PS4 betreft: volgens mij moet je daar op de PS4 nog een extra instelling voor doen als je een Blu-Ray afspeelt, zie https://denon.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5868/~/setting-your-sony-playstation-4-to-output-bitstream-audio-%28dolby-digital-%2F-dts%29 Ik weet even niet of je dit iederere keer moet doen of dat het eenmalig is. Heb je dit al geprobeerd?

Bij mijn oude TV had ik uiteindelijk een audio extractor/embedder nodig, maar daar had ik ook geen Dolby Digital van de PS4 bij games -  een ander probleem dan jij dus). Zie https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/beam-ps4-dd-5-1-blu-ray-6809758 voor mijn oplossing toen.

@106rallye dit heeft idd geholpen. In het ps4 menu had ik dit al aangepast, maar wanneer de blu ray afspeelt dan moest ik het ook nog aanpassen in de settings.

hartstikke bedankt!