Sonos Arc aansluiten met internetkabel?

  • 30 October 2021
  • 5 reacties
  • 2239 Bekeken

Badge +1

Binnenkort krijgen we de sonos arc geleverd.

nu heb ik gelezen dat het beter is om de arc op een ethernet kabel aan te sluiten?

maar als ik dan in de toekomst andere losse speakers erbij wil gaan kopen,moeten deze speakers dan ook bekabeld aangesloten worden?

Mijn internet snelheid is 70 MB.

en is het aan te raden om de ARC op een ethernet kabel aan te sluiten.

 

graag uitleg


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Het is niet per sé nodig om Sonos bedraad aan te sluiten, maar het kan wel en kan een stabielere verbinding geven. Voordeel van bedraad aansluiten is ook dat eventuele andere Sonos apparaten verbinding maken met het bedrade apparaat (via Sonosnet) en niet je wifi belasten. Ook surrounds maken verbinding met de soundbar (een via een eigen 5Ghz verbinding).

Nog een tip: op het bedraad aangesloten apparaat moet je de wifi aan laten staan als je andere Sonos apparaten (voor andere kamers of als surround) in gebruik neemt.

Badge +1

Dus als ik u goed begrijp en ARC is bedraad uitgevoerd,maken de andere speakers gewoon contact met de ARC .

ik kan dan gewoon via de Sonos app de andere speakers koppelen?

Reputatie 7

Ja. Je telefoon maakt verbinding met je router via wifi. Je Arc is bedraad verbonden met die router en je andere Sonossen zijn via de Arc met de router verbonden.

Badge +1

Nog een laatste vraag.

de Sonos ARC word onder de tv aan de muur bevestigd.

de tv hangt op 70 cm vanaf de vloer,daar komt dan de ARC onder.

word dat dan niet een te lage montage hoogte van de soundbar?

of is er geen minimum hoogte?

Reputatie 7

Zie https://www.sonos.com/support/nl-nl/sonos-user-guide/index.html#t=sonos-user-guide%2Farc%2Farc.htm voor de handleiding van de Arc. Voor de plaatsing zie https://www.sonos.com/support/nl-nl/sonos-user-guide/index.html#t=sonos-user-guide%2Farc%2Farc.htm

Er moet minstens 102mm ruimte tussen de Arc en de TV zitten, dus de Arc komt op minder dan 60cm. Dat lijkt me niet te laag - mijn Beam ligt op een 57cm hoog kastje voor de TV en het geluid is prima. Mogelijk is dat anders als je zitpositie erg hoog zou zijn. Ik zit op een normale bank.