Beantwoord

sonos Arc

  • 20 December 2023
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Ik overweeg de Arc soundbar maar heb wel een mooie LG OLED tv maar daar zat nog geen e-arc op. Heeft deze soundbar dan wel zin als ik geen dolby atmos kan gebruiken 

icon

Beste antwoord door 106rallye 20 December 2023, 16:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ook op andere geluidsbronnen speelt de Arc prima. TV-uitzendingen zijn hoe dan ook niet in Atmos en bij de meeste videodiensten hangt het ook af van aanbod en abonnement.

Uiteraard moet je de keuze zelf maken wat je wel of niet belangrijk vindt, maar in feite in het kiezen voor een niet Atmos soundbar stilstand en houdt het eventueel later weer de keuze van tv tegen. Persoonlijk zou ik de afweging maken of de soundbar een beetje de maat heeft van de tv. Een 43inch tv met een Arc vind ik persoonlijk ook geen gezicht en wat dat betreft zou ik dan gaan voor een Beam. Maar zoals gezegd, dit is persoonlijk op basis van formaat, wel of geen Atmos zou mij niet echt interessen.

Tv is 55 inch dus dat moet lukken. Heb ook  aan de beam gedacht, klinkt ook prima en qua prijs interessant. Dank voor je reactie.

Reputatie 7

Dat je zonder eARC geen Atmos zou hebben is een misverstand. Het verschil tussen ARC en eARC is de mogelijkheid om een ongecomprimeerde audiostream af te spelen. ARC kan dat niet, eARC wel. Atmos van apps op je TV, zoals Netflix, worden echter verstuurd via een gecomprimeerde stream. Ook op een TV met enkel ARC is dan dus Atmos mogelijk.

Het aanwezig zijn van eARC is vooral van belang als je ongecomprimeerde Atmos wilt hebben, bijvoorbeeld van een Blu ray of Apple TV.

Oké, dat is een duidelijk verhaal. Dank je wel