Sonos Arc

  • 7 May 2020
  • 4 reacties
  • 295 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik een beetje mis in de omschrijving van de Arc is wat meer info over de te technische kant. Prachtig dat deze Dolby Atmos afspeelt, maar hoe zit het nu met de roep om DTS ondersteuning? Of is het zo dat met Atmos alle onderliggende vormen ook afgespeeld worden?

Het “reclame” verhaal is toch wat onlogisch en roept bij mij en volgens mij ook andere die denken alleen nieuwe apparatuur te kunnen aansluiten, vragen op. Zo staat er “Bouw je thuisbioscoop verder uit. Sluit je Sub draadloos aan en maak een stereopaar met One SL-achterspeakers voor een luisterbeleving die je nog meer meesleept“. Stereopaar?, alleen One SL?……… iets klopt er hier niet.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

DTS is een "concurrerend" format, niet van Dolby (de D staat niet voor Dolby, maar voor Digital). Sonos heeft dit nooit ondersteund en doet dit ook nu niet. DTS valt op geen enkele manier "onder" Atmos. De tegenhanger van Atmos is DTS:X.

DTS is voornamelijk te vinden op fysieke media en Sonos heeft altijd aangegeven dat dat niet hun target market is.

 

Op het Engelstalige forum heeft Sonos al aangegeven dat de Arc zal werken met alle varianten van de Sub en alle surround speakers, ook Play:1 en Play:3 bijvoorbeeld. In het marketing materiaal wordt enkel gerefereerd aan speakers die Sonos heden nog verkoopt (De One (SL) en de Five)

Reputatie 7
Badge +3

Duidelijk verhaal. Voor mij persoonlijk is DTS ook niet echt noodzakelijk, maar er wordt heel veel om gevraagd en in antwoorden staat steeds dat het als wens wordt doorgegeven. Dit zal dus een teleurstelling voor velen worden. Geef dan gewoon echt aan dat het er nooit zal komen. Overigens vind ik de stap naar Atmos wel een logische al heb ik daar zelf geen behoefte aan.

De omschrijving in het marketing verhaal blijf ik erg krom vinden. Er wordt bij de Arc heel specifiek naar de One SL verwezen voor surroundspeaker. Voor mij logisch dat alle S2 apparatuur aangesloten kan worden, maar marketing technisch naar Sonos bezitters komt het vreemd over. Je zal maar een Arc willen en 2 ikea lampen in surround willen opstellen die je reeds bezit. Dit lijkt niet te kunnen terwijl het wel degelijk kan. Zet dan “bijvoorbeeld” in je verhaal of maak een voetnoot. Je ziet al hoe verwarrend mensen het sub verhaal vinden; “kan ik nu nog wel mijn oude sub aansluiten?”.

Reputatie 5
Badge +3

Ze verkopen een set met 2 SL, wat logisch is want met de Arc heb je geen One nodig. In de FAQ staat dit:

Dat de IKEA speakers daar niet bij staan, kan ik nog wel begrijpen, hoewel het verwarrend kan zijn.

Reputatie 2

Ik heb de Arc kunnen beluisteren.
De Sonos Arc soundbar straalt kwaliteit uit en klinkt zeker ook zo.
De Arc is geweldig in combinatie met andere speakers sonos one sl of play1 met de sub.
Als je de soundbar zelfstandig hoort klink deze mooi met een breede soundstage, zeker als je muziek van hoge kwaliteit afspeelde. Films en series met dolby digital plus of atmos vraagt om meerdere speakers, in die combinatie is het een indrukwekkende ervaring. Als je de Arc gaat beluisteren vraag dan ook om de demo van “A Star is Born” op normaal luister volume

Focals zijn voor elke luidsprekers een uitdaging om dit natuurlijk weer te geven. Nu hoor je hoe open en gedetailleerd de Arc klinkt.