Beantwoord

Sonos Arc + 4 x Sonos One t.b.v. surround mogelijk? Of is dit aantal beperkt tot maximaal 2.

  • 14 December 2021
  • 7 reacties
  • 2058 Bekeken

Goedemorgen, Ik heb veel gezocht en gelezen maar vind maar geen antwoord op m’n vraag.

Is het mogelijk om in een surround opstelling de Sonos Arc te koppelen aan 4 Sonos One speakers i.p.v. 2 of is 2 het maximale aantal als je een film o.i. via de TV wilt bekijken. Voor het streamen van muziek maakt het niks uit als ik goed geïnformeerd ben.

Ik weet dat ik i.p.v. de Sonos One’s ook Sonos Five’s in een surround opstelling kan gebruiken. Mijn vermoeden is dat het maximale aan te sluiten speakers in surround opstelling 2 is. Wie kan mij het verlossende antwoord geven? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 December 2021, 12:37

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Inderdaad is het maximale aantal surround speakers 2. Je kunt wel twee extra speakers groeperen, maar die gaan dan bij TV-geluid stereo weergeven en ze lopen iets achter op de rest.

Bedankt voor je reactie. Duidelijk. Jou laatste opmerking had ik inderdaad ook gelezen als je er dan meer dan 2 tot de max van 32 aansluit en bijv. verschillende kamers hebt gekoppeld kan dat prima om muziek te streamen maar niet om het TV geluid synchroon te hebben.

Het gaat bij mij om 1 en de zelfde ruimte. Opgehelderd! Nu alleen nog afwegen 2 x Sonos One of 2 x Sonos Five.

Reputatie 7

Ik zou liever Arc, een paar de One SL’s (daar kun je mee toe, de microfoon op de One’s wordt bij surround niet gebruikt) en een Sub neerzetten als de Arc met twee Five’s. De Fives zijn te goed voor surround.

Ik heb reeds een Arc en sub en wilde uitbreiden vandaar mijn vraag in 1ste instantie. Dus Arc+sub+2x five is overkill, ook als ik daarbij vaak alleen muziek luister? Dank voor je advies.

Reputatie 7

Alles is persoonlijk. Ook bij muziek doet de Arc mee. Mij bevalt ook voor muziek een Beam, Sub en twee One SL’s prima.

Anders eens ergens luisteren?

Hoi @KUKA ,

Och wat heet overkill.:wink:

1 x ARC.
2 x Play 5 voor Surround.
2 x Sub gen 3 voor Surround.
2 x Sonos Five voor de optimale stereo beleving.

Goeie tip maar dat heb ik al gedaan idd. Arc+Sub+2xOne SL in een iets grotere ruimte. Op basis van de m2 zouden er 2 Fives moeten komen maar denk dat 2 Ones ook voldoen. Ik koop normaal liever iets ruimte dan krap aan 🤫 Thanx