Beantwoord

Sonos Arc + 1 One SL

  • 25 December 2021
  • 13 reacties
  • 1450 Bekeken

Badge

Opgelost

icon

Beste antwoord door Erooij 25 December 2021, 14:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Na mijn idee wel hoor. En als je er twee hebt kan je ze ook als stereo aansluiten. Ik heb mijn twee sl speakers in dezelfde ruimte ingesteld als surround voor de Arc. Je kan ze dan nog instellen als sfeervol (dan doen ze iets zachter mee) of volledig en doen in stereo volledig mee met de Arc. Dit verhaal gaat dan natuurlijk deels op voor één SL. Als ik mijn rechter SL uitschakel blijft de linker ook gewoon doorspelen. 

Badge

Als surround lukte niet, hij zegt dat je er twee nodig hebt? Nu moet ik hem apart aanzetten en op tv... gaan niet tegelijk. Klopt dat of kan ik hem beter nog een keer resetten (zoja hoe) en dan bij de ARC in zetten?  

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt nooit 1 speaker koppelen aan de Arc. Je kunt de Arc en de One in 2 aparte “kamers” zetten en daar dan een groep van maken. Bij tv kijken loop je dan het risico op vertraging in het geluid, bij muziek moet dit goed gaan.

Uiteraard heb je dan geen stereo opstelling omdat je voor stereo (en surround) 2 gelijkwaardige speakers nodig hebt.

Je hebt gelijk Erooij.

LesleyP: Staat een mooie uitleg via onderstaande link.

https://audiobeeld.nl/audio/hoeveel-sonos-speakers-kun-je-koppelen-de-beste-opstelling/#Hoeveel_speakers_op_Sonos_Beam_of_Arc

Badge

Bedankt.

Artikel  gelezen; alleen nu is het zo heb, heb 1 ARC en 1 sonos one sl. Als ik tv kijk moet ik de one handmatig aanzetten in de app... met muziek vaak niet... ze zijn ook apart ingesteld woonkamer  en woonkamer 2. Dit omdat ik hem niet kon bijvoegen bij de ARC? Minimaal 2 nodig?

Reputatie 7
Badge +3

Veel meer antwoorden dan er al gedaan is gaat niet. Je kunt niet 1 speaker direct koppelen aan de Arc. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Dit is dus ook de reden dat de 2e kamer met de One niet aangaat wanneer de tv aangaat. 
Koop er een One sl bij en je kunt een surroundopstelling maken. 

Reputatie 7

Voor surround heb je minimaal twee (dezelfde) speakers nodig: links- en rechtsachter.

Een aparte speaker kun je wel “groeperen” met de Arc. Dat is wat jij gedaan hebt. 

Badge

Ja dat las ik al helaas .. snel ng maar 1;)

 

Alleen jammer dat ik de one steeds moet selecteren als ik er ook tv over wilt horen.…

 

Verder blijft het top spul

Reputatie 7
Badge +3

Dat is over wanneer het in surroundopstelling staat. Besef wel dat het geluid van de surrounds anders is dan je voorspeaker en anders dan je nu hoort wanneer je die ene One koppelt voor tv geluid. 
Bij surround worden echt geluiden die op de achtergrond horen naar de surrounds gestuurd. Spraak zal altijd uit de Arc komen en dus niet uit de gekoppelde speakers. 

Reputatie 7

Je zou eens kunnen experimenteren met de instelling “Uit groep bij aut. afspelen”.

Als ik groep(arc/one sl) afspeel: youtube livesetje via lg tv app. Dan vertraagd de one sl (via wifi). Arc is natuurlijk verbonden via hdmi direct met de tv.

is dit te verhelpen. Of niet mogelijk om tv/arc geluid gelijk met 1 one sl te koppelen.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals al eerder in dit topic aangegeven is dat het probleem van groeperen in combi met een tv.

Reputatie 7

Klopt. Je hebt altijd 70ms vertraging bij groeperen met TV-geluid. Sonos heeft dat nodig voor het bufferen. Bij muziek niet: dan is alles synchroon, juist dankzij dat bufferen.