Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds de update van de app doen mijn surround speakers en sub niet meer mee in mijn surround netwerk.

Ik heb beide surround boxen en sub verwijderd uit mijn netwerk en weer toegevoegd. De app laat ze ook zien in de groep waar ik ze in heb toegevoegd maar als ik muziek luister of tv kijk komt er geen geluid uit.

Wat kan ik er aan doen om dit weer goed te krijgen?

Kan je een schermafdruk plaatsen van wat je ziet? Een surroundopstelling zou normaal gesproken slechts 1 speaker tonen in een groep. Wanneer je deze aanklikt dan zie je de overige speakers.


Dat zie ik ook. Ik heb een groep aangemaakt met "huiskamer" daar zijn al  mijn speakers aan toegevoegd. Met de oude app was dit geen probleem en hadden wij gewoon geluid uit alle speakers. Sinds de update is dit niet meer het geval. Ook kan ik onze roam niet meer gelijk selecteren met de huiskamer groep. Ook het switchen tussen de huiskamer en de roam qua muziek is onmogelijk. Krijg dan een warning  dat er geen verbinding gemaakt kan worden terwijl ik beide in de app zie.

 


Even de juiste Sonos-termen: waar jij “groep” zegt bedoel je “kamer”. Wat jij “gelijk selecteren” noemt, noemt Sonos “groeperen”.

Je eerste probleem zou ook aan de TV kunnen liggen - wat geeft de app weer als je de TV aan hebt staan? Dat zou geen PCM 2.0, maar iets van Dolby Surround 5.1 moeten zijn. 
 

Het niet kunnen groeperen lijkt een verbindingsprobleem. Zit er iets vreemds in je netwerk? Kun je een diagnose maken als het zich voor doet en Sonos eens bellen?


Reageer